Днями ми вже згадували графен — електропровідний, легкий та міцний матеріал, відкритий 2004 року. Цього разу його вирішили застосувати у дронобудуванні. У межах авіасалону Фарнборо фахівці з Університету Центрального Ланкаширу (UCLan), що у Великій Британії, презентували перший у світі безпілотник Juno, чий корпус вкрито саме графеном. Також цей матеріал використали при створенні акумуляторів для Juno.

За словами конструкторів, графен допомагає вирішити кілька проблем. По-перше, з ним апарат менше важить, а це збільшує дальність польоту і корисне навантаження. По-друге, якщо блискавка потрапить у такий літак, то вона просто розпорошиться по всьому фюзеляжу. По-третє, цей матеріал захищає літак від намерзання, яке утворюється на великій висоті.

«На одному з найбільших у світі авіаційних шоу Juno отримав багато схвальних відгуків. Сподіваємося, що цей успіх переконає інших конструкторів використовувати графен та подібні до нього наноматеріали у своїх проектах», — таку думку висловив Біллі Беггс, менеджер з інноваційних розробок UCLan.

Розмах крил Juno — 3,5 м. Деталі друкували на 3D-принтері. У наступні два місяці безпілотник випробують у польових умовах.

Окрім UCLan, над проектом також працювали інженери з дослідницького центру вдосконаленого виробництва в Шеффілді, Національного інституту графену при Манчестерському університеті і холдингової компанії Haydale Graphene Industries.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти