Ціле літо, поки ви відпочивали (хоча радше лишень мріяли про відпочинок), один маленький та безпілотний вітрильник сміливо плив через Північну Атлантику. Ба більше, він став першим морським судном такого класу, яке подолало Атлантичний океан. Цей рекорд було встановлено в межах перегонів Microtransat Challenge, які проходять з 2010 року.

Загалом за вісім років відбулося вже 20 стартів, але переможців не було — човни-роботи потрапляли до рибальських сіток або губилися через негоду.

Згідно з правилами, максимальна довжина суденця — 2,4 м. Учасники перегонів мають регулярно передавати дані про своє місцезнаходження. Апарати можуть бути оснащені датчиками для вимірювання хвиль, солоності океану і рівня кисню чи ехолотом.

Плисти можна або з Європи у Карибське море, або від Ньюфаундленда до Ірландії. Є два класи змагань. Перший дозволяє оператору, що перебуває на березі, корегувати курс. Другий — повністю автономний, тобто система сама прокладає собі шлях.

Щодо переможця, то ним став човен SB Met, який зібрала норвезька компанія Offshore Sensing AS. Він стартував із Ньюфаундленда у першому класі. Дистанцію подолав за 2,5 місяці.

Північна Атлантика — одна з найскладніших зон для перетину і те, що ми фінішували, доводить — це можливо, які б виклики не кидало море.

Девід Педді, генеральний директор Offshore Sensing

Перемога норвежців демонструє, що безпілотні кораблі — це така ж реальність, як і безпілотні автомобілі. Спочатку вони можуть досліджувати океан чи охороняти кордони. З розвитком технологій — перевозити вантажі та людей. Це буде безпечно та економічно вигідно, впевнені розробники.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти

Дмитро

що треба трошки уважніше перекладати з російської

Назар Токар

Associated Press — англомовне видання