На початку вересня браузер Google Chrome відзначив своє десятиріччя. За цей час багато чого було зроблено: від популяризації автоматичних оновлень до агресивного просування HTTPS-шифрування. Та, здається, незабаром ми можемо стати свідками ще більш кардинальних змін, а саме «вбивства» URL-адрес через їхню ненадійність.

Почнемо з азів. Uniform Resource Locator — це визначник місцеперебування сайту в мережі, винайдений 1990 року. Складається з домену, шляху до сторінки та імені її файлу. Завдяки URL «серфити» інтернетом дуже просто. Та з розширенням функціональності адреси перетворилися на якусь нескінченну абабагаламагу із символів. Цим скористалися кіберзлочинці, що практикують фішинг та розповсюджують лінки на завантаження шкідливих додатків. Бо користувачі не можуть через URL розпізнати інтернет-пастку. Саме тому, кажуть розробники Chrome, настав час змін.

«Насправді більшість людей не розуміє URL. Не розуміє, на що треба звертати увагу, аби переконатися у безпеці того чи іншого сайту. Тому ми хочемо піти в інший бік, де ідентичність буде зрозуміла всім. І це означатиме великі зміни для URL».

Каже Едріен Портер Фелт, який працює над Chrome.

Та в який саме бік треба рухатися, ніхто не розуміє. Поки що немає жодного озвученого варіанту. Ба більше, за словами Джастіна Счаха, головного інженера Chrome, думки команди з цього приводу розділилися.

Наразі розробники досліджують всі варіанти використання URL людьми, аби знайти йому альтернативу.

Поки не знаю, як це виглядатиме. З цього приводу у нас триває активна дискусія. Та зрозуміло одне: що б ми не запропонували, це буде спірним рішенням, бо змінить чинні правила. Але ми мусимо хоча б щось робити, бо URL нікому не подобається

— впевнена Паріса Табріз, яка очолює команду.

Мета — поліпшити те, що вже є, а не перевернути все з ніг на голову без жодної логіки, додає Фелт. Перші ідеї компанія може презентувати вже восени або навесні наступного року.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти

Алекс

Думаю, что это плохая идея. Весь труд SEO-оптимизаторов насмарку. И опять-таки факторы ранжирования какие будут? Даже, если сайт