Багато хто з нас вже спить і бачить, як самокероване авто везе нас на роботу чи відпочинок, а ми собі скролимо стрічку новин, дивимося відео на Yotube або, знову ж таки, спимо. (Так, сон всередині сну!). Але навряд найближчим часом такі фантазії стануть реальністю. На думку Крістофера Мімса зі The Wall Street Journal, є низка чинників, чому безпілотні машини з’являться за кілька десятиліть. У кращому разі.

Ледь не щотижня великі компанії роблять гучні анонси, презентуючи прототипи самокерованих автомобілів. Останньою була Mercedes-Benz, що явила світові концепт безпілотного фургона Vision Urbanetic. Та автор певен, що це радше ескіз, аніж план, який втілять у реальність. І багато хто вже корегує власні стратегії.

Наприклад, Uber закрила свій проект автономного водіння після того, як одна з експериментальних машин на смерть збила людину. Виконавчий директор компанії навіть оголосив про бажання співпрацювати зі своїм конкурентом Waymo (належить Alphabet Inc.), щоб разом створити безпілотне авто. Натомість Джон Крафчік, генеральний директор Waymo, нещодавно заявив, що знадобиться значно більше часу для того, аби такі машини стали буденністю.

До речі, у лютому Ілон Маск обіцяв протягом 6 місяців відправити самокеровану Tesla через всю Америку від узбережжя до узбережжя. Та наразі не судилося.

Є багато причин, чому індустрія опинилася у цьому «Клубі розчарування», і головна з них — технологія. Ми досі не здатні навчити комп’ютер керувати авто так само добре, як це робить людина, ще й за будь-яких умов

— пише Мімс.

На думку Гарі Маркуса, який у минулому очолював Uber AI Labs, систему неможливо навчити їздити, просто «годуючи» її терабайтами даних про те, як це роблять реальні люди.

Та навіть якщо відповідна технологія з’явиться, вона не вирішить всіх проблем, бо учасниками дорожнього руху все одно будуть водії, велосипедисти, пішоходи, дії яких не передбачити.

Тому автономне водіння може стати не таким поширеним явищем, як ми собі уявляли. Наприклад, у межах системи доставки вантажів безпілотними фурами, для яких побудують спеціальні дороги.

Ще одна проблема лежить в юридичній площині, вважає Мередіт Бруссард, професор журналістики Нью-Йоркського університету, автор книги «Artificial Unintelligence: How Computers Misunderstand the World». Коли власник машини Tesla потрапив у ДТП, він подав позов проти автовиробника. Та хто саме несе відповідальність у таких випадках?

Наслідки аварії

Наслідки аварії

Загалом поява самокерованих машин тісно пов’язана зі впровадженням інтернету 5G, за допомогою якого транспортні засоби будуть комунікувати між собою.

Ми вже маємо витрачати великі гроші, переробляючи наші міста, велосипедні доріжки та тротуари, щоб всі вони були частиною однієї екосистеми

— резюмує Крістофер.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти