Системи автономного керування дісталися й до, мабуть, найпопулярнішого та найромантичнішого виду громадського транспорту. Так, прямо зараз у 160-тисячному Потсдамі компанія Siemens тестує свій перший безпілотний трамвай. Презентація відбулася в межах InnoTrans, найбільшої у світі залізничної виставки-ярмарку.

Автоматизовану машину випробували на 6-кілометровому маршруті на околиці Потсдама за участю місцевого оператора ViP Verkehrsbetrieb. У Siemens зазначають, що під час пробного заїзду дорожній рух не зупиняли.

Трамвай типу Siemens Combino оснащений системою Tram Assistant, камерами, датчиками та лідаром, завдяки чому комп’ютер «бачить» на 100 м попереду. Цього достатньо, аби він міг вчасно загальмувати на швидкості 50 км/год.

До пам’яті комп’ютера завантажили докладний опис маршруту із зупинками, вулицями, особливостями шляху, обмеженням швидкості тощо. До того ж, алгоритми запрограмовані ще й на те, щоб розпізнавати всі потенційно-небезпечні ситуації. Наприклад, якщо пасажир забарився на вході/виході, трамвай стоятиме на місці та триматиме двері відчиненими.

Під час експерименту про всяк випадок у кабіні перебував водій. Та управління довірили комп’ютеру.

Експерти зазначають, що повністю автономним трамвай зможе стати лише тоді, коли він буде взаємодіяти з іншими учасниками дорожнього руху, тобто безпілотними авто, світлофорами тощо. Тому для його впровадження потрібен час.

Водночас у Siemens зазначають, що наразі все це лише експеримент, мета якого — виявити будь-які технологічні проблеми.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти