Нещодавно човен на сонячній батареї вперше перетнув Атлантичний океан. І це досягнення — лише початок у галузі розробки самокерованих кораблів. Наступним кроком можна вважати новий договір між Rolls-Royce та Intel.

Насправді ці компанії співпрацюють з 2010 року. Торік вони навіть оголосили, що 2025 року спустять на воду перше автономне судно. А на початку 2018 року запрацювала система Intelligent Awareness, яка складається з мережі HD-камер, лідара, радара, тепловізорів, супутникових даних та прогнозу погоди. За допомогою алгоритмів машинного зору ця програма вишукує перешкоди, як-от інші кораблі, а, знайшовши, попереджає про них екіпаж.

Програма має чотири режими інтерфейсу: віртуальна реальність (2D та 3D), доповнена реальність та режим точності (Precision Mode).

У межах нової угоди Intel та Rolls-Royce остання буде використовувати накопичувачі 3D NAND, аби зберігати на них дані, що генерує система, а це до одного терабайта даних щодня. Обробляти інформацію будуть за допомогою чіпів Intel Xeon.

Це очі та вуха корабля. Тому екіпаж буде отримувати сигнал про небезпеку в режимі реального часу

Кевін Даффі, директор напрямку «розумних» кораблів у Rolls-Royce

Система Intelligent Awareness автоматично класифікує круїзні лайнери, танкери, буксири тощо. Це дозволяє поліпшити видимість за поганих погодних умов чи вночі, аналізуючи дані з декількох джерел. Особливо це корисно під час швартування. За словами пана Даффі, зазвичай, щоб пришвартуватися, потрібні час і участь людей. Декілька членів екіпажу стають на позиції по периметру судна і через рації скеровують капітана.

Завдяки лідару ви отримуєте точні дані у режимі реального часу. І якщо інший корабель опиниться на небезпечній відстані, система відразу про це сповістить

Наразі Intelligent Awareness випробовують на кількох суднах, зокрема на японському 165-метровому поромі, що курсує між містами Кобе та Оіта.

Інтерфейс Intelligent Awareness

Інтерфейс Intelligent Awareness

Взагалі ця система — основа для самокерованих кораблів, і саме вона дозволить або скоротити чисельність екіпажу, або взагалі від нього відмовитися, запевняють розробники. (Хоча сумнівно, що нафту, газ та особливо цінні вантажі будуть перевозити зовсім без людей).

Протягом наступних двох років нам обіцяють перші комерційні кораблі, якими керуватимуть на відстані. Та вони курсуватимуть лише прибережними водами, бо для міжнародних перевезень потрібно оновлене законодавство — країнам доведеться домовлятися.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти