Протягом десятків років тисячі магазинів у всьому світі влаштовують неймовірні розпродажі із шаленими знижками, але мало хто знає, з чого почалася традиція робити знижки саме цього дня та чому його назвали «чорним».
Проте почати варто з не менш значущого свята (особливо для американців) — Дня Подяки.
Це державне загальнонаціональне свято США, яке щорічно святкують у четвертий четвер листопада. Традиційно родини збираються за великим святковим столом.
Та оскільки Америка — не маленька країна, їхати одне до одного в гості доводилося довго і далеко. Тож після Дня Подяки виникали величезні затори із людей, що поверталися додому після святкування.
Крамниці швидко зрозуміли потенційну прибутковість цього дня і приблизно 1966 року відмовилися від негативної асоціації з його назвою. Тож значення чорного кольору продавці запозичили з бухгалтерського обліку, де чорним чорнилом позначають прибутки, а червоним — витрати.
Маркетологи рік за роком закріплюють статус чорної п’ятниці у нашій підсвідомості для того, щоб ми раз у раз купували дедалі більше. Мало хто знає, але наступного понеділка відзначається «Кіберпонеділок» – це як чорна п’ятниця, тільки для американських інтернет-магазинів.
У нас всі магазини приваблюють покупців лише одного дня, тож, щоб не витратити зайвого, варто дотримуватися декількох простих правил:
- Складіть список бажаних покупок;
Це допоможе вам чітко зрозуміти, що саме ви хочете купити і зменшить ризик імпульсивної покупки.
- Спробуйте менше заходити в соцмережі;
Цього дня все довкола буде переповнене рекламою, тож не варто наражатися ще й в інтернеті. До того ж, така реклама може викликати бажання купити щось, чого ви не хотіли купувати.
- Виділіть чіткий бюджет на покупки;
Наявність жорсткого обмеження не дозволить вам накупити зайвого.
- Залиште невелику суму на «примхи»;
Хай там як, а незабаром новорічні свята і ви точно щось захочете собі купити – така вже людська природа і ніде від цього не подінешся. Тож краще виділити ліміт на безглузді, але приємні покупки, ніж залишитися сумним і з грошима.
- Будьте раціональними
Не дозволяйте, щоб емоції заволоділи вами: звіряйте ціни з «до-святковими» та самостійно визначайте, чи це дійсно вартісна знижка.
А в коментарях можете поділитись вашими списками покупок цього дня!