Дорогу людства у світле майбутнє буде викладено сонячними панелями. У цьому впевнений німецький інженер Дональд Мюллер-Джадес, що презентував  90-метровий відрізок доріжки, яка виробляє енергію.

Поки нею пересуваються лише велосипедисти та пішоходи, та конструкція здатна витримати всіх учасників дорожнього руху, запевняє розробник.

Кожен квадратний метр дороги виробляє 80 кВт/год на рік. Загалом її протяжність становитиме 200 м, тож до місцевої електромережі потрапить 16 тис. кВт/год. Цього вистачить на потреби 4 родин.

Тестовий відрізок доріжки Spiegel.de

Сонячна доріжка здатна не лише виробляти електрику, а й поглинати шум, освітлювати себе вночі, вмикати підігрів взимку, щоб розтопити лід. Скляні поверхні, виготовлені баварською фабрикою, здатні витримати вагу у півтори вантажівки.

Окрім цього, систему оснащено датчиками, які на великих шосе можуть вимірювати трафік і в такий спосіб оптимізувати схеми світлофорів. Водночас електрокари зможуть отримувати живлення індуктивно через електромагнітне поле, тобто це буде ще й бездротова підзарядка.

Сам розробник оцінює оцінює свій винахід скромно:

Це ніби, як перший крок на Місяці.

На думку пана Мюллер-Джадеса, якщо людство хоче повністю перейти на відновлювальну енергію, треба встановлювати сонячні панелі не лише на дахах, а й на дорогах. За його підрахунками, Німеччина має потенціал у 1,4 млрд м². Цього вистачить для потреб 20 млн електрокарів.

Ми прагнемо ціни у 250 € за квадратний метр, зараз ця сума набагато вища.

Наразі Дональд шукає інвесторів для реалізації своєї ідеї.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти