Не електрикою одною — провідні транспортні компанії розглядають й інші види екологічно безпечного палива. І не лише розглядають, а й вдало випробовують. Днями Etihad Airways, національна авіакомпанія ОАЕ,рапортувала про перший комерційний переліт на біопаливі, отриманому з рослин.

Історичний рейс виконав Boeing 787, оснащений двигуном наступного покоління General Electric 1B. Літак вилетів з Абу-Дабі й приземлився в Амстердамі. Загалом політ тривав понад 7 годин без дозаправлення.

Цей рейс став важливою віхою у розробці екологічно чистої альтернативи сирій нафті, зазначають в авіакомпанії. 

«Інгредієнти» для палива виростили фахівці організації SEAS на спеціальній плантації площею 2 га на території Masdar City — еко-міста, яке зводять в Абу-Дабі. Основою стала олія солонцю. Ця рослина росте на морському узбережжі та берегах солених озер, тобто там, де є сіль та вода. Штучно створена ферма є першою у світі екосистемою, призначення якої — виробництво палива і харчових продуктів у солоній воді. Окрім солонцю, на об’єкті розводять риб та креветок, щоб забезпечити рослини поживними речовинами.

Політ Etihad доводить, що SEAS змінює правила гри, які можуть принести істотну користь повітряному транспорту і людству загалом. Їхні дослідження та технології демонструють значні перспективи перетворення прибережних пустель на продуктивні сільськогосподарські угіддя, що надають продовольчу безпеку і чисте небо.

Шон Швінн — віце-президент Boeing International

Це не перший випадок, коли рослини застосовуються як авіаційне паливо. Під час випробувального польоту 2008 року компанія Air New Zealand використовувала суміш біопалива, отриманого з ятрофи й традиційного пального в пропорції 1:1. Boeing 747-400 протримався в повітрі пару годин.

Перші види біопалива були сертифіковані для комерційного використання 2011 року. 

Відтоді близько 160 тис. пасажирських рейсів уже здійснили польоти на суміші екологічно чистого і звичайного палива.

↑ Тисни «Лайк», щоб читати нас у Фейсбуці

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти