Електромобілі часто порівнюють з сіамськими котами — їх або ненавидять, або обожнюють. Наприклад, малюк BMW i3 на українських дорогах нікого не лишає байдужим. За динамікою ми є лідером Східної Європи у закупівлях електромобілів.
Торік було придбано 5,300 електрокарів, а це майже вдвічі більше за показники 2017 року. Більш ніж половина покупців обрали класичний Nissan Leaf, друге місце посів BMW i3, а трійку замикає Tesla Model S. Новачком на ринку став Mercedes B-class, 168 одиниць якого вже підкорюють наші дороги. Як ми писали тоді, Україна йде в ногу з часом і поступово електрифікує свій авторинок.
Водночас цивілізований світ переходить від кількості до якості — електротранспорт впроваджують в екосистеми міст.
Microsoft заснувала ініціативу EEBUS, яка інтегрує електрокари у систему розумного будинку та загальну електромережу, допомагаючи економити електроенергію. Мета — пришвидшити всесвітнє скорочення викидів парникових газів. Славетний e-tron від Audi стане першим електромобілем із модулем EEBUS у зарядній системі. Себто всі під’єднані до інтернету та EEBUS пристрої (елементи розумного будинку, сонячна електростанція та електрокар) балансуватимуть власну потужність, аби не споживати зайвої електроенергії.

Audi e-tron з модулем під’єднання до EEBUS
Допоки «Нова Пошта» тестує доставляння за допомогою дронів, американський гігант DHL повністю електрифікує власний автопарк. Це — довгострокова інвестиція, адже електробуси досить коштовні й окупаються роками. Втім, за 10 років це виведе компанію на зовсім новий рівень, адже в той час як конкуренти почнуть експрес-електромобілізацію, DHL матиме величезний досвід володіння парком електрокарів.
До речі, електричні мінівени стануть в пригоді не лише для мішків із картоплею чи контрабандної побутової техніки. Еліта світового автопрому — Mercedes-Benz — представить у Женеві новий V-class. Технічних характеристик баварці ще не анонсували, але наголошують: салон, комфорт та архітектура були створені тільки для сімейного використання.
Утім, дніпровським маршрутникам не варто засмучуватись, адже до наступних президентських виборів на терени України надійдуть вживані Mercedes e-Sprinter. Невже доведеться забути про зливання солярки після зміни? А як тепер збільшувати вартість проїзду, якщо на неї не впливатимуть ціни на бензин?
Сподіваємось, ви також пам’ятаєте цькування електромобілістів у Америці. Нещодавно поляки влаштували акцію, повністю заблокувавши бензоколонку своїми електромобілями. Організатори повідомляють, що у такий спосіб намагаються привернути увагу недолугих водіїв, які бачать вільне паркувальне місце і стають на нього, ніби не помічаючи, що воно облаштоване спеціально для електрокарів. Зрештою, якщо деякі українці паркують свої автівки на місцях для інвалідів, схожа проблема згодом виникне і в нас.
До цькування автомобілів із ДВЗ долучилася й австрійська влада. На трасах та магістралях Австрії дозволено їхати не більше ніж 100 км/год з екологічних міркувань. Утім, влада розробляє законопроект, який передбачатиме дозвіл електромобілям та гібридам їздити на 30 км/год швидше за бензинові авто. Також виділять окрему смугу для електричного та громадського транспорту, а деякі паркувальні місця стануть безкоштовними для електромобілів.
Країна «Гидкого каченяти», «Снігової королеви» та «Попелюшки» теж зробила великий внесок в електрифікацію життя. Данська приватна служба екстреної допомоги імплементує «зелений» транспорт у систему охорони здоров’я. Дві Tesla Model X стали електромобілями швидкої допомоги, на них встановили додаткові самозарядні акумулятори для медичного обладнання. Вони заряджатимуться під час руху автівки і живитимуть аварійне освітлення, радіо та кондиціонер.

BMW i3 по-галицьки
Галичина тим часом теж не пасе задніх — жвавий львівський пенсіонер самотужки змайстрував електромобіль. Ручна робота, без використання сторонніх креслень. Інформації про патентування унікальної технології немає. Електромобіль має одні дверцята і три посадкові місця. Запас ходу нічим не гірший за зимовий Nissan Leaf — 120 км. Максимальна швидкість — 45 км/год, а час повного заряду — 5 годин.
Варто зазначити, що більшість деталей львівський батяр взяв із велосипеда. Мабуть, саме тому цей електрокар потужністю 3 кВт не підлягає реєстрації, адже належить до категорії велотранспорту. Можна лише уявити, як виглядатиме наступний, уже традиційний для Львова ретровелопроменад «Батяри на роверах».
Зрештою, електромобілізація нашого життя має й неприємні аспекти. У січні в Києві сталася перша крадіжка електромобіля. Постраждав темно-синій Nissan Leaf, який, найімовірніше, швидко розібрали на запчастини.
На превеликий жаль, в Україні дедалі частіше викрадають зарядні станції прямо з паркінгів. Фейсбуком мандрує сумнозвісне відео, на якому один злодій розбиває скло Nissan Leaf, а другий викрадає сумку з зарядним пристроєм.
У зв’язку з цим радимо нашим електромобільним читачам паркувати свого улюбленця на закритих стоянках, не залишати в машині зарядний кабель та обов’язково встановити сигналізацію.