Середній запас ходу сучасного електрокара становить 200-400 км. Так, були «відчайдухи», що проїжджали на одній зарядці рекордні 1,1 тис. км. Але досягти такого результату можна лише за максимально енергоефективного водіння. Принцип «тихше їдь — далі станеш» як він є. Та скоро всі ці хитрощі будуть вже ні до чого — завдяки новому типу акумуляторів електрокар зможе проїхати до 5 тис. км.

Мова йде про запатентовану технологію заміни рідких електролітів у проточних батареях приблизно через кожні 480 км. Це швидкий та простий процес, наче наповнювати бак паливом на звичайній заправці. Через 4,8 тис. км треба міняти анодний матеріал, а це швидше, ніж заміна масла. Вартість такої процедури 65 $.

Використані електроліти завжди можна знову зарядити на СЕС, ВЕС або ГЕС.

Над цим проектом учені з Університету Пердью працюють з 2017 року. Поки технологію випробували на скутерах, гольфкарах та навантажувачах. Тести на машинах ще попереду.

За два останні роки ця технологія здійснила величезний стрибок у розвитку. Це свідчить про те, що вона може стати альтернативою наявним способам живлення авто.

Джон Кушман — професор математики

Раніше проточні батареї не могли конкурувати з літій-іонними аналогами через низьку щільність енергії — 20 кВт⋅год/кг проти 130-140 кВт⋅год/кг відповідно. Та зараз, за словами Кушмана, все змінилося і проточна батарея стала у 5-10 разів потужнішою.

Це переломний момент для наступного покоління електромобілів, бо ця технологія не потребує дуже дорогої перебудови електромережі. Замість цього можна було б переобладнати заправні станції для перекачування свіжого електроліту й утилізації відпрацьованого, а також встановити обладнання для заміни анодів. Це просто, безпечно і більш екологічно, ніж наявна система заміни батарей для електромобілів.

Щоб комерціалізувати технологію, Джон Кушман разом із колегою Еріком Науманом заснував компанію IFBattery Inc.

Електромобілі, такі як Tesla, мають літій-іонні акумулятори, які зазвичай заряджаються цілу ніч. Наша проточна батарея використовує рідину на водній основі. Тому ви керуєте авто ніби з ДВЗ, за винятком того, що нічого не горить — це наче гібрид батареї й газу.

Ерік Науман — професор у галузі машинобудування

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти