Мобільні платежі надзвичайно популярні у Китаї. Навіть на продуктовому ринку можна придбати рибу чи овочі, зчитавши штрих-код своїм смартфоном. Та прогрес не стоїть на місці, і наступний етап розвитку мобільних розрахунків — оплата проїзду… власним лицем.
На станції Футьєн, замість того, аби купувати квиток чи сканувати QR-код, можна просто подивитися на спеціальний екран, розміром із планшет, та йти через турнікет. Річ у тім, що він обладнаний функцією розпізнавання осіб. Аби оплата пройшла автоматично, акаунт пасажира у соцмережах має бути прив’язаним до банківського рахунку.
Тестування такої системи — ще один крок до інтеграції систем розрахунку на базі ШІ. Наприклад, у китайському KFC вже можна розрахуватися за смажене курча своїм обличчям. Для цього слід подивитися на тривимірну веб-камеру, яка зробить світлину. Потім за фотографією система, що називається Smile to Pay, знаходить обліковий запис в Alipay. Якщо акаунт верифікований, вона знімає потрібну суму.
Аби у майбутньому ваше обличчя стало вашим квитком, треба зареєструватися та прив’язати свій обліковий запис до своїх рахунків.
За даними Китайського інформаційного інтернет-центру, торік десь 583 млн осіб використали свої смартфони задля безготівкового розрахунку. Водночас 68% користувачів у Китаї використовують свої мобільні гаманці, щоб проводити платежі офлайн.