Є у світовім автопромі поняття «великої трійки» — трьох гігантів кожної автомобілебудівної країни. У Штатах, наприклад, це GM, Ford та Fiat-Chrysler. У Японії – Toyota, Nissan і Honda. Але сучасний діджиталізований світ створює власні поняття.

Ви могли чути про PayPal Mafia — неформальне об’єднання людей, що колись були в PayPal, а сьогодні є мільярдерами та власниками компаній Tesla Motors, Linkedin, YouTube, SpaceX тощо. Але сьогодні хотілося б звернути вашу увагу на ще один термін зі світу цифрових монополій, GAFA — Google, Amazon, Facebook, Apple.

Мова піде про інновацію останньої компанії — Apple Card. Тім Кук днями заявив про випуск власного банківського продукту Apple. Відео презентації можна переглянути тут. Своєю новацією компанія спробувала переосмислити саме поняття кредитної картки, сповідуючи принципи простоти, прозорості та приватності.

Можна буде придбати будь-що завдяки iPhone, або титановій кредитці від Apple.

Окрім чудового застосунку, із запозиченнями зі світових fintech-стартапів, Apple обіцяє відсутність комісії за випуск картки, перекази чи погашення кредитів. Будуть лише відсотки за кредитом, найімовірніше, невеликі, і прозорі умови кредитування. На самій картці не буде номеру взагалі – його вшито у чіп на карті. На титановій картці буде лише ваше ім’я, а CVV та expdate залишаться у застосунку.

Світлина інтерфейсу з презентації

Apple Card працюватиме виключно з продуктами Apple, а конфіденційність забезпечать FaceID та TouchID. Але найбільшим плюсом є те, що застосунок дозволить контролювати персональні фінанси, бачити інфографіки того, де і на що ви витрачаєте гроші. Також передбачений daily cashback, який повертатиме вам кошти у валюті відразу в день покупки. Спілкуватися з банком доведеться через iMessage.

Отже, банкінг обов’язково зміниться, адже в гру вступають світові гіганти. Найцікавіше у тому, що починає змінюватися сама парадигма спілкування банків із клієнтами. “Яблучна” компанія має достатньо готівки та спеціалістів, аби забезпечити чудовий банкінг у всьому світі. Добре видно й тенденцію компаній створювати масу різноманітних продуктів для того, аби споживач не виходив з екосистеми і витрачав гроші виключно у мережі Apple, Google, Facebook чи Amazon.

Дизайн фізичної Apple Card

Звичайно ж, у самому дайрект-банкінгу, титановій картці та зручному і зрозумілому застосунку немає нічого нового. Ключової важливості набуває саме те, що ІТ-корпорації заходять у банкінг і докорінно змінюють його. До речі, що більше ви долучені до сервісів Apple, то важче і незручніше вам буде перейти на Android. Чи можна вважати це маркетинговим ходом із довгостроковою перспективою?

Не менш цікавими за новацію Apple стануть спроби інших банків адаптуватися і наздогнати Apple Card.

Коменти

V

Apple придумали Monobank.