Щороку BloombergNEF аналізує ціни (та їхні складові) на електромобілі та порівнює їх із цінами на машини з ДВЗ. Точка перетину — коли е-кари стануть дешевшими за свої аналоги, що працюють на паливі — буде вирішальною для ринку. Коли ж ми її досягнемо?
Експерти запевняють, що з кожним роком ця точка стає дедалі ближчою. Наприклад, 2017 року прогноз був на 2026 рік, 2018-го — вже на 2024 рік.
За це треба подякувати батареї електромобіля, яка стає не так компактнішою та більш ємною, як дешевшою.
Ще 2015 року у США вартість акумулятора становила 57% від загальної вартості е-мобіля. Цього року йдеться лише про 33%. До 2025-го ця частка має знизитися взагалі до 20%.
Та й це ще не все.
По-друге, очікується значне зниження витрат на електропривод, бо виробництво таких деталей у великих обсягах лише запускається. Тому до 2030 року витрати на двигуни, інвертори та силову електроніку можуть бути на 25-30% нижчими, ніж зараз.
Всі ці фактори призведуть не лише до здешевлення електрокарів, а й до появи нових різновидів транспорту з електромотором.
Ось компанія Komatsu Ltd. уже анонсувала електричний екскаватор. Він не поступається за потужністю аналогам на паливі, та є водночас значно тихішим та екологічно безпечним.
Harbor Air Ltd., що має 42 літаки на 12 невеликих маршрутах Британській Колумбії, додала до свого аерофлоту електричний літак.