Щороку BloombergNEF аналізує ціни (та їхні складові) на електромобілі та порівнює їх із цінами на машини з ДВЗ. Точка перетину — коли е-кари стануть дешевшими за свої аналоги, що працюють на паливі — буде вирішальною для ринку. Коли ж ми її досягнемо?

Експерти запевняють, що з кожним роком ця точка стає дедалі ближчою. Наприклад, 2017 року прогноз був на 2026 рік, 2018-го — вже на 2024 рік.

Згідно з останнім аналізом, точка перетину тепер запланована на 2022 рік.  

За це треба подякувати батареї електромобіля, яка стає не так компактнішою та більш ємною, як дешевшою.

Ще 2015 року у США вартість акумулятора становила 57% від загальної вартості е-мобіля. Цього року йдеться лише про 33%. До 2025-го ця частка має знизитися взагалі до 20%.

Та й це ще не все.

Аналітики вважають, що вартість шасі та кузова електромобіля дещо знизиться, а в його паливного «опонента» — навпаки, зросте. 

По-друге, очікується значне зниження витрат на електропривод, бо виробництво таких деталей у великих обсягах лише запускається. Тому до 2030 року витрати на двигуни, інвертори та силову електроніку можуть бути на 25-30% нижчими, ніж зараз.

Всі ці фактори призведуть не лише до здешевлення електрокарів, а й до появи нових різновидів транспорту з електромотором.

Ось компанія Komatsu Ltd. уже анонсувала електричний екскаватор. Він не поступається за потужністю аналогам на паливі, та є водночас значно тихішим та екологічно безпечним.

Stena Line планує встановити батареї на одному зі своїх поромів, що курсує між Швецією та Данією. 

Harbor Air Ltd., що має 42 літаки на 12 невеликих маршрутах Британській Колумбії, додала до свого аерофлоту електричний літак.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти