Одна з переваг електрокарів — це відсутність шуму. Але водночас і недолік, бо пішохід може не почути, коли машина наближається на малій швидкості. Саме тому в ЄС вирішили зобов’язати е-мобілі видавати звук щонайменше 56 дБ, якщо автомобіль рухається зі швидкістю 20 км/год або повільніше. Відповідна норма набуде чинності вже 1 липня 2019 року.

У цьому є сенс, бо двигуни електромобілів не виробляють того шуму, до якого ми звикли, коли бачимо авто. Тому звукова пересторога підвищить безпеку людей із вадами зору, та тих, що звикли переходити дорогу, втупившись у смартфон.

AVAS (Акустична система оповіщення транспортних засобів) не завдаватиме дискомфорту, бо необхідні 56 дБ відповідають шумовому рівню увімкненого холодильника.

Та в новому законодавстві відсутня цікава деталь: яким саме має бути звук попередження? Поки це залежить від фантазії водія, тому буде вам і квоктання курки, і шум боліда.

З іншого боку, виробники електрокарів наче передбачали таку ситуацію, тому роками працювали із дослідниками над створенням штучних звуків.

От як до цього питання підійшли у компанії Nissan і який звук вони врешті-решт отримали.

Але найбільше від нового законодавства потерпатимуть офісні робітники. Якщо ви вирішили на стоянці влаштувати засідку своєму колезі, то Honda Prius вже не буде ідеальною зброєю, щоб узяти гору у дуелі.

Трохи цікавої інформації. 1865 року в Англії прийняли закон обмеження швидкості для всіх самохідних візків, тобто перших автомобілів. В межах міста вони мали їхати не швидше 3 км/год, за містом — 6 км/год. Та найцікавіше те, що екіпаж повинен був складатися з 3 осіб. Місія одного з них — йти на 50 м попереду з червоним прапором (або червоним ліхтарем вночі).

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти