Поки в Японії лише розробляють потяг на водні, у Великобританії його вже зібрали й навіть випробували. Пасажири-добровольці милувалися сільськими краєвидами, поки їхали на прототипі HydroFlex. Чи не єдина відмінність цієї подорожі від звичної полягала в тому, що за поїздом не тягнулися клуби чорного диму, як це буває з теплотягами.

Потяг на водні — це спільний проєкт Центру досліджень та освіти у галузі залізниць Бірмінгемського університету (BCRRE) та британської залізничної компанії Porterbrook.

Разом вони презентували гібридний потяг із чотирма вагонами на базі поїзда класу 319. Прототип має 100-кіловатний модуль паливних елементів із протонообмінною мембраною, літій-іонні акумулятори на 200 кВт та 4 резервуари під 20 кг водню.

Викиди – це тільки тепло та вода.

На відміну від тепловозів, система не виділяє діоксиду сірки, оксидів азоту або парникових газів.

За словами професора Андреаса Хоффріхтера, який допомагав у розробці прототипу, HydroFlex пересувається дуже плавно та тихо.

Масштабні випробування HydroFlex на головній залізничній мережі Великобританії мають розпочатися наприкінці цього року за фінансування Міністерства транспорту. 

Перспективи

У боротьбі зі зміною клімату, яку ведуть країни та міста, залізниця — це ще один рубікон, який мають перейти технології з нульовими викидами. У багатьох регіонах досі використовують дизель-електричні трансмісії, що призводить до утворення сажі, смогу та викидів вуглецю. Влада Великобританії пообіцяла позбутися майже 4 тис. дизельних локомотивів до 2040 року.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти