Автовиробники ще не встигли як слід опанувати електрику, аби створити справді конкурентоспроможні електрокари, а деякі компанії вже придивляються до водню. Ба більше, за підрахунками Bloomberg, загалом китайські компанії до 2023 року планують вкласти у цю галузь понад 17 млрд $.

Основні підприємства, що працюють у цьому напрямку, — Anhui Mingtian Hydrogen Energy Technology Co., Sunrise Power Co., Shanghai Shenli Technology Co. та Guangdong Nation-Synergy Hydrogen Power Technology

Уряд країни, яка має найбільший автомобільний ринок у світі, хоче, аби за 10 років дорогами Піднебесної їздив 1 млн машин на водні. 

На досягнення цієї мети виділяють мільйони доларів, які йдуть на відповідні дослідження і розробку, а також на субсидії для придбання таких авто.

Groove — перший китайський автомобіль на водні

Наприклад, Mingtian Hydrogen, яка виробляє паливні елементи, лише за кілька років отримала інвестицій на 1 млрд $.

Коли я заснував компанію 2017 року, в мене було відчуття, ніби я рухаюсь вперед, але у повній темряві. Люди сумнівалися в моєму виборі, сумнівалися у водні. Та нині світло вже ввімкнено і нас багато.

Ван Чаоюнь — генеральний директор Mingtian Hydrogen

У Піднебесній його називають батьком китайських електромобілів, та зараз він вважає, що майбутнє — саме за воднем.

Mingtian Hydrogen вкладе у виробництво паливних елементів та пов’язаних з ними компонентів 363 млн $.

Та одну з найбільших інвестицій запланувала Китайська національна корпорація важких вантажівок — 7,6 млрд $.

Перспективи виробництва

Безумовно, на Піднебесну чекає довга дорога, перш ніж воднева спільнота досягне своєї мети. Згідно з прогнозами уряду, кількість автомобілів на паливних елементах — як пасажирських, так і комерційних — до наступного року складе лишень 5 тис. од.

Чи зростатиме ринок, залежить від субсидій упродовж щонайменше наступних п’яти років.

Bloomberg

Компанії мають бути готовими до марафону, а отже, не здаватися.

Ван Чаоюнь

Водневі паливні елементи використовують хімічну реакцію для виробництва енергії, перетворюючи водень на електрику. З викидів — тільки водяна пара. Також водень має вищу щільність енергії, ніж літій-іонні акумулятори, а отже, транспортні засоби на паливних елементах зазвичай заряджаються швидше, важать менше та мають більший запас ходу, ніж електромобілі.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти