Індія налічує 1,3 млрд жителів. Кожен з них за рік використовує 11 кг пластику, який потім потрапляє на звалище… до Аравійського моря та Індійського океану. Там він не робить нічого доброго, лише калічить і вбиває рибу та інших морських мешканців. Тому з переробленого пластику почали будувати дороги.

Працівник поряд зі знаком «Цю дорогу зроблено з пластику». Індія.

Працівник поряд зі знаком «Цю дорогу зроблено з пластику». Індія.

Коли рибалки виймають з води сітки та вивантажують їхній вміст на палубу траулера, то мало не половину улову становить пластик. Зазвичай його відправляють туди, звідки взяли — у море. Та минулого літа Дж. Мерсікутті Амма, міністр рибного господарства штату Керала, презентував план, який мав змінити ситуацію і трохи покращити місцеву екологію.

Оголошена ним кампанія отримала назву «Чисте море». В її межах рибалки збирають пластикове сміття та доправляють його до берега. Там цей «скарб» завантажують до подрібнювальної машини. На останньому етапі з нього роблять матеріал, який використовується для дорожнього покриття.

Лише за перші 10 місяців траулери виловили з Аравійського моря 25 т пластику, де 10 т — це пакети та пляшки.

Саме з них зробили 34 тис. км доріг, здебільшого у сільській місцевості.

Пластик, як будівельний матеріал, стає дедалі популярнішим через свою витривалість. Температура плавлення доріг, зроблених з нього, становить 66°С. Це на 16°С більше, як порівняти зі звичайними дорогами. І для Індії це важливий показник.

Окрім цього, кожен кілометр пластикового покриття на 8% дешевший, ніж асфальтового — на 1 км припадає мільйон пластикових пакетів, що дозволяє заощадити приблизно тонну асфальту.

Закінчив журфак у славному місті Запоріжжя. Сім років працював за фахом у місцевих газетах. 2013 року переїхав до не менш славетного міста Лева. Але це була не єдина зміна у житті – з того часу Інтернет став мені і за редакцію, і за газетні шпальти

Коменти

Стас

Круто, але де ж фото самого покриття? 😑

Богдан

А вони не смердять – ці дороги?