Після кількамісячного вивчення поверхні астероїда 101955 Бенну, спеціалісти НАСА нарешті обрали чотири потенційні місця посадки міжпланетної станції OSIRIS-REx… і взяли паузу на чотири місяці.

Мапа астероїда

Починаючи з грудня 2018 року станція OSIRIS-REx наносила на мапу поверхню космічного тіла. Нещодавно вона завершила свою роботу й мала перейти до наступного етапу місії – спуску зонда для зняття ґрунтових проб.

Здавалося, малого бракує – науковцям потрібно визначити основне та резервне місця посадки зонда. Точка посадки має бути водночас безпечною для посадки й зручною для збору зразків позаземного ґрунту. Як виявилось, складна поверхня Бенну стала несподіванкою для команди OSIRIS-REx.

Спершу планувалося, що уже цього літа ми мали визначитись із двома ймовірними місцями посадки зонда.

Хто сказав, що все буде просто?

Попри порівняну близькість до нашої планети, астероїд Бенну не втомлюється підносити несподіванки земним науковцям. Раніше вважалося, що астероїд має «острівці» із подрібненими частинками на поверхні й навіть фахівці НАСА зізнавалися, що OSIRIS-REx готували до «пляжних умов».

Однак станція виявила, що 101955 Бенну має кам’янисту поверхню, з якої буде нелегко взяти зразки. Також з’ясувалося, що астероїд має складний рельєф, й це стало причиною звуження радіуса посадки із 25 до 5-10 метрів. Тепер вчені змушені взяти чотиримісячну паузу для детального вивчення можливих місць посадки.

Ймовірні точки посадки отримали імена Найтінґейл, Кінґфішер, Оспрей та Сендпайпер (Соловей, Рибалочка, Скопа та Баранець) – англійські назви птахів, які живуть в Єгипті. Науковці дотримуються такої тематики в найменуваннях, адже астероїд та міжпланетна станція названі на честь давньоєгипетських божеств.

Очікується, що цю осінь OSIRIS-REx проведе так само, як і попередні кілька місяців – за детальним дослідженням поверхні астероїда Бенну.

Лише на початку 2020 року станція зможе спустити зонд, який візьме зразки ґрунту й доставить їх на Землю 2023 року.

Наукова цінність

Метою місії є збір даних про Сонячну систему та характеристику вуглецевих астероїдів. 101955 Бенну вважається одним із найнебезпечніших космічних тіл для нашої планети.

Науковці стверджують, що 2060-го астероїд перебуватиме на відстані 750 тис. км від Землі. Однак наступного століття є один шанс із чотирьох тисяч, що два космічні тіла зіткнуться.