Останні кілька місяців уздовж транспортних гілок Барселони розповсюджувалися чудернацькі пікселізовані наклейки. Кожна наліпка — яскраво забарвлений квадрат на чорному тлі, розміром 13х13 см. По всій міській мережі автобусів, поїздів, трамваїв та фунікулера, що піднімається на крутий схил Монжуйка, наліпки розміщені біля виходів, платформ, ескалаторів. Вони схожі на QR-код, але доопрацьований.

Це програма громадського транспорту Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Її мета — зробити місто інклюзивним, і почали вони з допомоги тисячам громадян із вадами зору.

QR-код

Код Navilens на одній з вулиць Барселони

Що особливого в системі?

Систему розробила лабораторія Mobile Vision Research в університеті Аліканте разом з іспанським стартапом NaviLens.

Завдяки безкоштовному додатку для смартфона люди з вадами зору можуть сканувати коди та прослуховувати їхній зміст.

Всередині коду може бути що завгодно — від розкладу руху громадського транспорту до перешкод, про які слід знати, чи мальовничих описів довкілля.

QR-код

Інклюзивність NaviLens в дії

Авжеж, ця ідея не нова, бо QR-коди існують з 1994 року. Але для успішної роботи своєї системи NaviLens довелося переробити весь алгоритм коду з нуля. Код-патч NaviLens шириною 13 сантиметрів можна прочитати телефоном за кількадесят секунд — саме стільки потрібно камері смартфона, аби схопити один кадр з відстані 12 метрів. Знимкування працює і без фокуса та може сканувати наліпки під кутом до 160° навіть під час руху.

До сьогодні я вивчав планування станцій, запам’ятовуючи маршрути, яким варто слідувати.

мешканець Барселони Хуан Нуньєс

Завдяки звуковим підказкам користувачі орієнтують камеру смартфона ближче до наліпки з кодом. Інформація може змінюватись залежно від того, де користувач стоїть відносно наліпки, а також може мати декілька мов.

Попри розмаїття мов, застосунок автоматично вибирає рідну.

Такий підхід дуже важливий для міста, яке щороку приймає майже 10 мільйонів гостей. Після успішного пілотного випробування по одній лінії метро та автобусному маршруту система NaviLens розширюється на всі 159 станцій підземки та 2400 автобусних зупинок, налічуючи десятки тисяч наклейок. NaviLens сподіваються незабаром розширитися й на інші міста Європи.

 

Публіцист, інженер сонячних панелей. Пишу про суспільство, екологію та енергетику.

Підтримайте Токар
50 грн.

10% середньостатистичної статті,
або ж пів дня роботи нашого сервера

Підтримати
Ось вона, нагода стати причетним до розвитку незалежних медіа!
Коменти