Внесок у глобальну економіку працівників авіації вчетверо більший, аніж робочих з інших сфер. Авіація створила понад 10,2 млн робочих місць, і набагато більше людей (переважно туристів) користуються літаками щодня. 2018 року послугами сталевих птахів скористалися майже 4,4 млрд осіб. За прогнозами, до 2037-го ця цифра зросте майже вдвічі — до 8,2 млрд. Отже, попит на подорожі повітряним шляхом зростає з року в рік.

¼  всіх продукованих людиною викидів CO2 – транспортна система. Хоча частка викидів СО2, що продукують літаки, становить усього 2% (проти 6% від автомобілів) – ці викиди не менш шкідливі. Річ у тім, що літак залишає не тільки діоксид вуглецю, але і купу інших «недругів».

електричний літак

Серед інших викидів, які утримують тепло: метан, водяна пара, сажа та сульфати

Тож як розв’язуємо проблему?

Аби не повторити помилку з авто, які активно засмічують планету — треба вдосконалювати літаки. Хто ж у світі блискуче спеціалізується на аерокосмічному просторі? Все правильно – NASA.

Агенція не просто намагається підкорити космос, а й розробляє менш шкідливі для довкілля та дешевші шляхи досягнення мети. От і результат їхніх зусиль — перший повністю електричний експериментальний літак X-57 Maxwell. Його нещодавно доставили в Каліфорнію до головного місця аеронавігаційних досліджень — Центру польотів NASA ім. Ніла Армстронга.

Цей перший у світі пілотований електричний літак випускає компанія Empirical Systems Aerospace. Усього було розроблено три модифікації. Представлена модель відома як Mod II (модифікація II).

Mod II створена на базі італійського легкого пасажирського літака P2006T. Зробили все доволі просто: звичайні двигуни замінили на електричні.

електричний літак

Незабаром інженери зможуть випробувати літак на землі, а згодом і в повітрі:

Доставлення літаків X-57 Mod II до NASA – важлива подія, яка поклала початок новій фазі захопливого проєкту. Незабаром наша команда проведе наземні випробування інтегрованого електричного двигуна, щоб переконатися, що літак є придатним для польотів. Ми будемо ділитися результатами та інформацією з ринком електролітаків, який швидко зростає

Том Рігні, керівник проєкту X-57

Прямо зараз перевіряють ключові й найважливіші системи літака. Наступні етапи проєкту — Мод III та IV – сприятимуть розробці та вдосконаленню. Інженери вже завершили перевірку відносного подовження крила.

електричний літак

Вигляд кабіни першого у світі електричного літака

Однією з головних цілей цього проєкту є розробка стандартів для подальшого сертифікування авіатранспорту. Ну й звичайно ж, NASA сприяє розвитку ринку електролітаків. Можливо, завдяки цим надбанням зовсім скоро ми будемо їздити не галасливими наземними автобусами, а тихими летючими автомобілями.

Підсумовуємо: відмовлятися від літаків не варто — вони справді зближують. За лічені години ви можете перелетіти океан і зустрітися з сім’єю, друзями чи просто пізнавати світ, подорожуючи іншим континентом. Тому для задоволення потреб людей та економіки авіація має розвиватися. Але її внесок у забруднення не можна ігнорувати. Потрібно модернізувати цю сферу, аби кожен переліт був екологічнішим. Так ми будемо жити у сприятливішому кліматі, а не в духовці.

Коменти