Транспорт є одним з найбільших забруднювачів довкілля. З автомобільними викидами борються на рівні держав за допомогою обмежень та низки заохочень до користування громадським транспортом. Не пасуть задніх і винахідники, які постійно вигадують щось нове й дороге.

Нещодавно науковці з Федеральної політехнічної школи в Лозанні запатентували фільтр, який можна встановлювати на вихлопні труби вантажівок. Він буде виловлювати частинки вуглекислого газу й зменшить його викиди аж на дев’яносто відсотків.

«Виловлений» вуглець можна буде зберігати в спеціальних баках і потім переробляти в еко-паливо.

Як працює цей фільтр?

Спочатку гази, які виходять із двигуна, потрібно буде охолодити до 95°С. Далі охолоджений газ проходитиме крізь металорганічні каркаси, які відділяють вуглець від води та інших газів. В основні цих каркасів амінові сполуки, які використовуються у фільтрах на великих заводах.

Так науковці бачать модернізовані вантажівки

Особливістю аміну є те, що він «захоплює» вуглець, але пропускає інші гази, як-от кисень та азот. У кінці процесу вуглекислий газ перетворюють у рідину та викачують у баки. Зріджений вуглець може безпечно проїхати, скажімо, до наступної заправки, де його можна буде так само безпечно злити.

За підрахунками вчених, з одного кілограма звичайного палива можна отримати три кілограми зрідженого вуглекислого газу.

Поки фільтр існує у вигляді креслень. Уся система разом з охолодженням та баками важитиме 500-600 кг, тож навряд чи її можна буде встановити на легкові автомобілі. Однак для вантажівок, човнів та автобусів це може стати хорошим рішенням. До того ж, фільтр працює з усіма видами палива.

Швейцарські вчені виготовлять перший прототип вже незабаром, однак на повну реалізацію проєкту доведеться витратити кілька років.

Коменти