Напевно, ніколи в історії людство не мало так багато можливостей, як сьогодні. Особливо це стосується інформації, яка генерується не повільніше за розширення Всесвіту. Такий перебіг подій утворив т.зв. «парадокс інтернету»: за вільного доступу до мільярдів одиниць інформації, люди досі діляться на дві категорії.

Перші обирають постійно навчатися, розвиватися і черпати зі світового архіву знань. Знайомитися та вивчати численні джерела на всі наявні теми. Раніше такого не могли собі дозволити навіть найлюксовіші бібліотеки світу.

Інші ж навпаки – оточують себе дзеркалами, власними зображеннями: створюють блоги з особистими думками, блокують людей з іншими поглядами та звужують свій світогляд до певної лакуни. Ми докладніше розглядали цей феномен у статті про післяправду, де розповіли про ілюзію «громадської думки» та «експертної оцінки».

З огляду на це, ми вирішили звернути увагу на нещодавнє дослідження Sage Journal of Marketing, де науковці торкнулися теми відвертості у соцмережах. Річ у тому, що левова частка наших твітів, інстаграм-фотографій та постів у фейсбуці містять персональну думку, оцінювальне судження тощо. Від новини про омріяну відпустку до чергового обурення клоунадою в парламенті – ми регулярно ширимо свої думки та коментарі мережею.

Науковці проаналізували тисячі повідомлень у соцмережах і з’ясували, що люди набагато частіше розкривають свої секрети та особисті факти, публікуючи їх зі смартфона. Комп’ютери, згідно з дослідженням, частіше використовують для робочих публікацій.

Порівняльна таблиця емоційності твітів, зроблених з комп’ютера та телефона.

У своїй праці дослідники проаналізували майже 400 000 твітів, 10 000 ревю ресторанів та кілька тисяч фейсбук-стрічок. За допомогою машинного навчання та із залученням соціологів їм також вдалося виявити кілька факторів, що спричиняють таку «хвилю одкровення» серед власників смартфонів.

Автори виділили два чинники: будова самого смартфона і когнітивний ланцюг «телефон-спілкування».

На думку науковців, навіть розмір екрана останніх моделей смартфонів все одно в рази менший за монітор ноутбука чи стаціонарного комп’ютера. Невеличкий розмір активної ділянки змушує людину ще більше зосереджуватися на гнівному коментарі. Думки про безпеку і доречність відходять на другий план.

Також грає роль і емоційний фактор: смартфон асоціюється з комфортом, який ми відчуваємо, спілкуючись з близькими людьми. Цей когнітивний зв’язок знижує нашу пильність і легітимізує будь-які емоційні пости. Так, люди ділилися юридичними подробицями свого розлучення, родинними сварками тощо.

Дослідники радять користувачам пильнувати свої емоції та бути обережнішими у роботі з кишеньковими пристроями. Імпульсивні літери, набрані на емоціях, можуть коштувати вам не лише кар’єри, але й репутації та родини.

Підтримайте Токар
50 грн.

10% середньостатистичної статті,
або ж пів дня роботи нашого сервера

Підтримати
Ось вона, нагода стати причетним до розвитку незалежних медіа!
Коменти