Під час сьогоднішньої кризи підтримка локальних бізнесів стала не просто необхідністю, а умовою їхнього виживання — чи мова йде про місцеве кафе, чи про велике виробництво. Про останнє ми сьогодні й поговоримо.
Віталій Бризгалов зі своєю командою з початку війни допомагає нашій армії виробляючи дрони та модернізуючи військову техніку. 2016 року виникла ідея розробляти в Україні надійні та доступні електродвигуни. Того ж року у Кривому Розі заснували компанію Murmuration Technology. А 2018 року компанія націлилася на розробку та виробництво електровантажівки CoolOn.
Ще 2016 року команда розробила літієвий електродвигун LiFePO4 потужністю 40 кВт, який коштує втричі дешевше за аналоги. В CoolOn можна буде збільшити потужність до 90 кВт завдяки модульному акумулятору. Тобто при замовленні відняти чи додати кВт до потрібної цифри. Згідно з опитуванням потенційних клієнтів, пріоритетом є не пробіг авто та потужність акумулятора, а надійність та ціна електромобіля.
Двигун має доволі суттєві відмінності від тих, які використовуються в інших електричних автівках. Наш мотор – це модернізований Вентильний Реактивний Мотор. Модернізація повністю позбавила мотор відомих недоліків: пульсації моменту та складного інвертора. Наразі це, мабуть, найнадійніший тип мотора. Він не містить магнітів, не містить «білячої» клітки й має повністю пасивний ротор, що дає суттєві переваги в надійності й в русі. А вдвічі менший вміст міді суттєво знижує вартість мотора.
2018-го був тест: старий Peugeot J9 Karsan перетворили на електробус та назвали Murmuresla. Як тобі таке, Ілоне? Саме тоді Віталій та його команда вирішили запустити комерційний електротранспорт. Звичайно, можна було б придбати купу старих Пежо, замінити двигуни й пустити на вулиці. Але, на думку команди, в цьому немає жодного сенсу.
CoolOn стане у пригоді сервісним службам (напр., ремонтним), комунальним підприємствам (для прибирання вулиць) і, звісно, стандартне призначення вантажівки — доставляння будь-чого (напр., пошти).
Відтоді інтерес до команди та її діяльності значно зріс і Murmuration Technology отримує багато пропозиції щодо співпраці. Але є одне але. П-а-н-д-е-м-і-я. Нинішня криза, звичайно ж, не оминула і цей проєкт та пригальмувала розробку. Однак команда не здається і вмотивовано працює й далі. Ви також можете допомогти! Формула проста: лайк + репост = ваша підтримка українського виробника 😉
Команда використовує якнайбільше деталей українського виробництва: кузов, кабіну, колеса Disla, мотор, редуктор. Навіть дріт в обмотках мотору — і той український!
Електромобіль має довжину 5 м, ширину 1.7 м та висоту 2.1 м. Вантажний відсік також модульний: його можна обладнати вежею для ремонту чи устаткуванням для прибирання вулиць. А можна залишити кузов відкритим.
Презентація має відбутися влітку, але, з огляду на обставини та усі карантинні складнощі, її можуть перенести. Експериментальне виробництво планують на осінь. Остаточну ціну не називають, оскільки важко зробити це на етапі створення прототипу. Але планують вкластися у 16 тис. $.
Молодці. Запускайте цю тему. Хочу собі грузовий
Дякуємо, замінили )
Олексій, на кВт, якщо мова йде про потужність
але замініть кВ/год на коректні кВт*год, бо перше – несенітниця.
круто!