Під час сьогоднішньої кризи підтримка локальних бізнесів стала не просто необхідністю, а умовою їхнього виживання — чи мова йде про місцеве кафе, чи про велике виробництво. Про останнє ми сьогодні й поговоримо.
Віталій Бризгалов зі своєю командою з початку війни допомагає нашій армії виробляючи дрони та модернізуючи військову техніку. 2016 року виникла ідея розробляти в Україні надійні та доступні електродвигуни. Того ж року у Кривому Розі заснували компанію Murmuration Technology. А 2018 року компанія націлилася на розробку та виробництво електровантажівки CoolOn.

Концепт CoolOn
Ще 2016 року команда розробила літієвий електродвигун LiFePO4 потужністю 40 кВт, який коштує втричі дешевше за аналоги. В CoolOn можна буде збільшити потужність до 90 кВт завдяки модульному акумулятору. Тобто при замовленні відняти чи додати кВт до потрібної цифри. Згідно з опитуванням потенційних клієнтів, пріоритетом є не пробіг авто та потужність акумулятора, а надійність та ціна електромобіля.
Двигун має доволі суттєві відмінності від тих, які використовуються в інших електричних автівках. Наш мотор – це модернізований Вентильний Реактивний Мотор. Модернізація повністю позбавила мотор відомих недоліків: пульсації моменту та складного інвертора. Наразі це, мабуть, найнадійніший тип мотора. Він не містить магнітів, не містить «білячої» клітки й має повністю пасивний ротор, що дає суттєві переваги в надійності й в русі. А вдвічі менший вміст міді суттєво знижує вартість мотора.
Віталій Бризгалов
2018-го був тест: старий Peugeot J9 Karsan перетворили на електробус та назвали Murmuresla. Як тобі таке, Ілоне? Саме тоді Віталій та його команда вирішили запустити комерційний електротранспорт. Звичайно, можна було б придбати купу старих Пежо, замінити двигуни й пустити на вулиці. Але, на думку команди, в цьому немає жодного сенсу.

Назва CoolOn (вимовляється кул-он) – на честь французького фізика та військового інженера Шарля Кулона. Та ще й каламбур прикольний виходить, наче «кулон», тобто талісман для бізнесу
CoolOn стане у пригоді сервісним службам (напр., ремонтним), комунальним підприємствам (для прибирання вулиць) і, звісно, стандартне призначення вантажівки — доставляння будь-чого (напр., пошти).

Цієї зими Віталій Бризгалов виступав на TEDxVechirniyBlvd у Кривому Розі, де і розповів детальніше, як просувається робота над CoolOn
Відтоді інтерес до команди та її діяльності значно зріс і Murmuration Technology отримує багато пропозиції щодо співпраці. Але є одне але. П-а-н-д-е-м-і-я. Нинішня криза, звичайно ж, не оминула і цей проєкт та пригальмувала розробку. Однак команда не здається і вмотивовано працює й далі. Ви також можете допомогти! Формула проста: лайк + репост = ваша підтримка українського виробника 😉

Під час виробництва дронів для нашої армії спочатку використовували китайські двигуни. Але вони були дуже неякісними, тому команда почала розробляти свої, надійні двигуни. І, традиційно для початку історії багатьох успішних компаній, робила це в гаражі.
Команда використовує якнайбільше деталей українського виробництва: кузов, кабіну, колеса Disla, мотор, редуктор. Навіть дріт в обмотках мотору — і той український!
Електромобіль має довжину 5 м, ширину 1.7 м та висоту 2.1 м. Вантажний відсік також модульний: його можна обладнати вежею для ремонту чи устаткуванням для прибирання вулиць. А можна залишити кузов відкритим.

Вантажність моделі 2.5 тонни, пізніше — 3.5
Презентація має відбутися влітку, але, з огляду на обставини та усі карантинні складнощі, її можуть перенести. Експериментальне виробництво планують на осінь. Остаточну ціну не називають, оскільки важко зробити це на етапі створення прототипу. Але планують вкластися у 16 тис. $.
Молодці. Запускайте цю тему. Хочу собі грузовий
Дякуємо, замінили )
Олексій, на кВт, якщо мова йде про потужність
але замініть кВ/год на коректні кВт*год, бо перше – несенітниця.
круто!