Аеропорт Копенгагена Каструп нещодавно створив консорціум, який виготовлятиме синтетичне паливо, нейтральне для довкілля, повідомляє видання OffshoreWind. Паливо призначене для морських суден, пасажирських літаків та наземної аеродромної техніки. Планується, що вже за десять років частка використання синтетичного палива у Копенгагенському аеропорту становитиме третину від загальних обсягів.

Ми згадали про «нейтральність» синтетичного палива, адже сьогодні його згоряння не впливає на баланс СО2 в атмосфері землі. Секрет у тому, що саме виробництво палива відбувається завдяки вуглецю – із твердих горючих копалин на кшталт кам’яного вугілля чи нафтовмісних пісків; з природного газу; з біомаси: відходів сільського господарства, побутових та промислові відходів.

До консорціуму також увійшли SAS, Maersk, Ørsted та DSV Panalpina – ветерани транспортної, авіаційної та енергетичної індустрій Скандинавії. Свої заводи з виробництва синтетичного палива компанії планують побудувати на острові Борнгольм у Балтійському морі. Паливо вироблятимуть завдяки водню, який отримують в процесі електролізу води. Електроенергію для цього забезпечить 10 МВт ферма вітряків, а на самій будівлі заводу буде установка, що «хапатиме» СО2 з атмосфери.

Проєкт реалізовуватимуть у кілька етапів. Перший планують завершити до 2023 року – за цей час електролізер вироблятиме водень для наземного транспорту. На другому етапі потужність збільшать до 250 МВт і налагодять конвеєрне виробництво синтетичного палива. Третій етап, що закінчиться 2030 року, збільшить потужність електролітичної установки до 1,3 ГВт.

До такого «зеленого» експерименту вдалися не лише нащадки вікінгів. Торік швейцарці відкрили в Іспанії подібне підприємство з виробництва синтетичного палива, яке на 100% живиться від сонячних панелей.

Основою підприємства є геліоконцентратор, що підвищує щільність енергії сонячного випромінювання у 2500 разів.

Енергія концентрується на хімічному реакторі, вмонтованому у вежу геліоконцентратору. Спочатку відбувається розщеплення на водень, кисень та вуглець, а потім, під високими температурами, й утворюється синтетичний газ. Після потрапляння до реактора він перетворюється на рідке паливо.

Підтримайте Токар
50 грн.

10% середньостатистичної статті,
або ж пів дня роботи нашого сервера

Підтримати
Ось вона, нагода стати причетним до розвитку незалежних медіа!
Коменти
Андрей

Не понятно ни что они расщеплять собираются ни что в итоге синтезировать. Ну и ссылка на первоисточник тоже не помешала бы.

Любомир

Добре