Експедиція німецького археолога Генріха Шлімана, датована 1871 роком, відома не лише розкопками давньогрецького міста Трої. Вчений також знайшов зображення свастики – символу, що був частиною стародавньої культури предків.

Згодом у різних куточках світу археологам під час розкопок почали траплятися предмети з тією самою символікою. На думку вчених, наші предки вірили в те, що свастика приносила удачу.

Шліман провів багато археологічних експедицій, особливо на теренах німецьких земель, де знайдені артефакти прикрашав той самий символ. Відтоді – з другої половини 19 століття – свастику почали вважати невіддільною частиною культури стародавніх німців.

Візерунок свастики в храмі Адріана в Ефесі

Візерунок свастики в храмі Адріана в Ефесі

З плином часу свастика стала втіленням фіктивного зв’язку «арійської раси» та німецького народу.

Три «покровителі» свастики

Ґвідо фон Ліст

Народився 1848 року у Відні. Він одним із перших пов’язав свастику з ідеологічними мотивами. Ґвідо був прихильником вотанізму – германського неоязичництва, і відроджував давньонімецьку еру та поєднував її з аріософією, яка нібито була вченням арійської мудрості.

1877 року Ґвідо фон Ліст – радикальний антисеміт – розпочав кар’єру журналіста. 1893-го він створив літературне товариство та долучився до загальнонімецького націоналістичного руху, який пропагував інтеграцію Австрії до Німецької імперії.

Товариство імені Ґвідо фон Ліста було засноване 1908 року. Одним з його членів був Лібенфельс, про якого мовитиметься згодом.

Ґвідо фон Ліст

Ґвідо фон Ліст

Йорг Ланц фон Лібенфельс

Засновник аріо-християнства та езотеричної філософії, Ланц фон Лібенфельс був ченцем і водночас єдиним автором та редактором антисемітського журналу “Остара”, який полюбляв читати Гітлер.

Зображення Лібенфельса зі свастикою в журналі «Остара».

Зображення Лібенфельса зі свастикою в журналі «Остара».

1907 року Лібенфельс створив Орден нових тамплієрів – окультивну організацію, яка проіснувала до 1938 року. Одержимий расово-елітарними ідеями, він навіть придбав напівзруйнований замок Верфенштайн, аби проводити там зібрання свого фанатичного товариства. На прапорі Ордену була зображена свастика, прикрашена геральдичними ліліями. Цікаво відзначити, що символ уже повернутий в той самий бік, що й нацистська свастика.

Прапор "Ордену нових тамплієрів"

Прапор “Ордену нових тамплієрів”

Після піднесення Гітлера у 1920-х роках Лібенфельс намагався здобути визнання як ідеолог-предтеча німецького націоналізму. 1927 року він заявив: «Не потрібно забувати, що рух зі свастикою – це дітище «Остари»». Щоправда, невдовзі Гітлер заборонив Лібенфельсу публікувати свій журнал, який колись читав сам.

Лібенфельс стверджував, що знахідка надгробного пам’ятника лицаря тамплієрів немов «просвітила» його. Один із наслідків «просвітлення» – публікація Лібенфельса «Світова війна як змагання між брюнетами та блондинами».

Рудольф Фрейхер фон Себоттендорф

Справжнє ім’я – Рудольф Глауер. Народився 1875 року, 1911-го набув підданство Османської імперії. Цікаво, що Фон Себоттендорф до заснування Товариства Туле, провісника нацизму, був членом турецьких масонських лож.

Завдяки провідним учасникам масонських лож Себоттендорф познайомився з езотеричними традиціями, і захопився суфізмом, алхімією та проведенням магічних обрядів. Отримавши «ключ до духовної свідомості», переповнений містицизмом, Рудольф створює Товариство Туле – спочатку окультну, а потім політичну організацію, члени якої заснували Німецьку робітничу партію. 1919-го до лав НРП вступив Адольф Гітлер.

Емблема Товариства Туле

Емблема Товариства Туле

По суті Товариство Туле було місцем народження нацизму, ідеї якого зламали долю чи не кожній людині на планеті в часи Другої світової війни.
Свастику, як і будь-який інший ідейний «логотип», використовували не просто так. Вона символізує речі, що сформували свідомість основоположників нацизму у XX столітті – окультизм, містицизм, суфізм та інші «темні» практики.

Нині зображення свастики заборонене у багатьох країнах, однак для наших предків цей символ означав удачу, і тільки її. Цікаво, що індуїсти використовують свастику для позначення вступних сторінок своїх облікових книг, малюють її на порогах і дверях.

Коменти