Днями пролунав голос Франца Феєрбаха – керівника Bosch, одного з найбільших постачальників автозапчастин. Феєрбах висловився на підтримку розвитку транспорту на двигунах внутрішнього згоряння (далі – ДВЗ), адже, на його думку, ця галузь обмежується на користь електроіндустрії.
У його заяві йдеться про те, що фактично електромобілі не менш шкідливі для клімату та довкілля, аніж ДВЗ. Водночас авторитетне електромобільне видання electrek визнало аргументи Феєрбаха фейковими. Ми розібралися у заяві та контроверсіях навколо неї й ось де собака заритий.
Процес електрифікації автівок торкається не лише виробничих концернів, але й велетенської галузі автообладнання та запчастин. А це – ринок у сотні мільярдів доларів на рік. Без налагодженої мережі постачальників запчастин та девайсів автовиробництво було б неможливим, тож галузь автозапчастин все ж таки має право голосу у питаннях автомобілів. Ба більше, її лідером є Bosch з майже 100 мільярдами доларів частки на ринку.
Цей німецький автогігант розвивається досить швидко і, на перший погляд, аж ніяк не є противником електрифікації. 2017 року вони навіть придбали стартапи Seeo, що виробляв твердотілі батареї для електрокарів. Того ж року у Bosch заявили про інвестицію 20 мільйонів євро у виробництво акумуляторів, задля конкуренції з Panasonic, LG Chem, Samsung SDI та CATL. Однак вже наступного року компанія відмовилася від інвестицій.
І от з’являється заява голови Bosch про те, що нинішня тенденція заборон на продаж авто з ДВЗ (орієнтовно за 15 років) є вкрай шкідливою і необдуманою. Феєрбах закликав автоконцерни боротися з електрифікацією, заявив про подвійні стандарти, що пригнічують ДВЗ-індустрію і розкритикував «зеленість» електрокарів. Так, річ у тім, що багато азійських виробників акумуляторів працюють на вугіллі й викидають добряче вуглецю. Це, на думку Феєрбаха, теж має враховуватися при оцінці шкідливості електрокарів.
Особисто нам це нагадує риторику компанії Toyota, яка також тиснула на «брудність» виробництва електроенергії (цей фейк спростовано) і сумнівалася у тому, що ринок готовий прийняти електрокари. Ще один дивний момент – зауваження щодо інфраструктури, адже Bosch, зокрема, виробляє і зарядні станції, тож для них це радше можливість, аніж перепона.

Робоча зарядка для електрокара від Bosch.
На наш погляд, реальна причина криється у тому, про що ми писали в статті “Чому люди бояться технологій”. Якщо коротко: необізнані з темою люди часто спотворюють пов’язані з нею проблеми. Безумовно, станцій зарядки явно бракує, але йдеться не про мільйони, адже їхнє завдання – забезпечити їзду на великі відстані та допомогти електромобілям, які довго стоять у заторах. Утім, про свої інвестиції у водневі автівки (які потребують ще більших інфраструктурних витрат) Bosch замовчує. От дивина!
Стас, а Вы попробуйте когда без электричества в поле станете – принести себе немного в канистре из ближайшей деревни…
Дяккю за статтю, але чекав більш розгорнутої інформації. Я так і не зрозумів, чому Феєрбах висловив таку думку.
Тарасе, ні. Цей абзац стосується феномену неолудизму (тому й гіперпосилання), який може певною мірою пояснити рішення конценру BOSCH.
керівник одного з найбільших постачальників автозапачастин Франца Феєрбах – необзінані у темі люди?!
“Якщо коротко: необзінані у темі люди часто спотворюють пов’язані із нею проблеми. ” – я правильно зрозумів, що на вашу компетентну думку,