З самого початку Вікіпедія та Google перебували у неофіційному партнерстві. Суть співпраці проста: перша компанія надає інформацію, яку друга виставляє у відповідь на запити користувачів. У виграші всі: Інтернет-енциклопедія отримує постійне джерело трафіку, адже посилання на неї ми бачимо на першій сторінці пошуку. Пошуковик теж не залишався у програші, адже часто посилання на Вікіпедію – це все, що потрібно користувачам.

Колись Google також намагалася створити власну версію інтернет-енциклопедії під назвою Knol. Але це було це так давно, що про ту невдалу спробу нагадує лише сторінка у Вікіпедії.

Сьогодні обом компаніям вже за 20 і, попри те, що вони практично зростали разом, різниця між ними колосальна. Google сьогодні – пошуковик №1 з багатомільярдними доходами. Не останню роль у цьому відіграло поширення смартфонів на платформі Android, де браузер Google Chrome та пошуковик Google встановлені за замовчуванням. Вікіпедія ж і надалі покладається на допомогу користувачів, як і на початку свого існування.

Щоб виправити це, керівництво інтернет-енциклопедії створило сервіс Wikimedia Enterprise. Він призначений для продажу і постачання контенту для інтернет-компаній, як-от Google, Amazon, Facebook чи Apple.

Як великі компанії використовують Вікіпедію?

Протягом років Вікіпедія що два тижні робила знімки усіх змін, які відбувалися на вебсайті, і викладала їх у відкритий доступ, щоб допомагати творцям контенту. Саме цим і користувались великі компанії, які навчились імпортувати зміст цих знімків у свої системи.

У кожної з великих компаній є спеціальні підрозділи, які працюють над інтеграцією контенту з Вікіпедії

Лейн Бекер, керівник Wikimedia Foundation

Тож для великих інтернет-компаній Вікіпедія давно стала безплатним джерелом інформації. Табличка із короткими даними про об’єкт пошуку вже давно не новинка, коли ми користуємось Google чи Bing. Можливо також, і коли користуємось Яндексом. Але краще не перевіряти.

Власники розумних колонок та будь-хто, хто хоч раз користувався Google-асистентом чи Siri від Apple, теж отримують інформацію з інтернет-енциклопедії. Як і всі, хто намагався щось знайти про об’єкти з карти Google. Посилання на інтернет-енциклопедію є вже навіть під відео на Youtube.

Вікіпедія і користувачі. Що зміниться?

Тепер Wikimedia Enterprise постачатиме обрані дані під потреби великих компаній та своєчасно оновлювати їх. Підрозділ також матиме службу підтримки клієнтів, яка складатиметься із колцентру та групи технічних експертів.

Крім цього, інтернет-енциклопедія відмовляється від власних серверів і з часом повністю “переїде” на вебсервіси від Amazon. На думку керівників фундації, це дозволить краще відповідати вимогам корпоративних клієнтів. Повідомляється, що це ніяк не вплине на звичайних користувачів і основу прибутків Вікіпедії й надалі становитимуть їхні пожертви.

Це історичний крок керівництва одного з найбільших в історії волонтерських проєктів та найвідвідуванішого некомерційного й недержавного сайту. Підписання перших угод з представниками інтернет-компаній очікується вже в червні.

Читайте також: Як створити статтю у Вікіпедії.

Коменти
Андрійко

Я раніше писав в ній статті. І зараз хотів би, але через проксі там не можна, а без проксі мені не можна.

Андрійко

Значить в Вікіпедії цензури побільшає.