У закинутому кар’єрі Мессель поблизу Франкфурта у Німеччині вчені виявили скам’янілу муху, яка жила майже 50 мільйонів років тому. Її забите пилком черевце доводить, що прадавні мухи харчувалися мікроспорами кількох видів субтропічних рослин.

Вчені визначили скам’янілу муху як невідомий вид давньої короткохоботкової мухи, також знаної як Hirmoneura messelense. Вміст черевця цієї мухи надзвичайно добре зберігся і містив пилок кількох родин рослин.

Вміст пилку у шлунку мухи свідчить, що 47 млн років тому ці комахи споживали та переносили пилок, і що мухи відігравали важливу роль у запиленні кількох рослинних таксонів

Фріджир Грімссон з Департаменту ботаніки та досліджень біорізноманіття Віденського університету

Пилок всередині скам'янілої мухи

Пилок всередині скам’янілої мухи

Вчені також припускають, що муха харчувалася близькоспорідненими рослинами на узбережжі прадавнього озера Мессель і уникала тривалих перельотів. На думку науковців, мухи були основними запилювачами у стародавніх субтропічних і тропічних еквівалентних екосистемах і, можливо, навіть кращими, ніж бджоли.

Муха харчувалася пилком щонайменше чотирьох сімейств рослин – Lythraceae, Vitaceae, Sapotaceae та Oleaceae і, найімовірніше, запилювала квіти двох сучасних родів, Decodon і Parthenocissus. Дослідники інтерпретували харчову поведінку мухи, реконструюювали переважальне середовище її існування, і зробили висновки про її роль у запиленні паратропічної флори. Про це вчені написали у дослідженні в журналі Current Biology.

Це перше свідчення того, що короткохоботкові неместриніди харчувалися, і, можливо, й донині харчуються пилком, демонструє водночас і те, як  скам’янілості надають життєво важливу інформацію про поведінку комах та їхню екологічну взаємодію з рослинами.

Літературний редактор.