The Boring Company – інфраструктурна компанія Ілона Маска, яку він заснував після скарг на затори у Лос-Анджелесі. І хоча раніше працівники фокусувалися на міському трафіку, нині компанія готується до розширення і вже пропонує потенційним клієнтам ще ширші тунелі, аніж вже прокопані під Лас-Вегасом.

Що сталося

Нова ідея компанії – тунелі 6,4 метра діаметром, удвічі більші за пасажирські, що вже працюють у навантаженні кілька тисяч людей на годину. Нова ширина дозволить розмістити в оновлених тунелях два стандартні вантажні контейнери, які стоятимуть на рухомих платформах.

Рендери тунелів старого та нового формату. Джерело: The Boring Company

У концепті компанії, яку вона презентували днями, існує три способи транспортування вантажів по тунелях. На одній з ілюстрацій контейнер висотою 2,4 метра ледь влазить у 3,2 метровий тунель. На наступному – той самий контейнер у просторішій трубі 6,4 метра. На останньому слайді у такий самий тунель вміщаються два контейнери, щоправда, майже впритул. Вантажні платформи, на яких розміщено ящики, живляться акумуляторами.

На думку Енн Гудчайлд, директорки Центру логістики та транспорту Вашингтона, ця концепція цілком здійсненна. До подібних експериментів вже вдавалися у великих компаніях – наприклад Boeing – проте висока вартість і пошук місця гальмували розвиток подій.

Ілон Маск, як завжди, пропонує послуги дешевше за конкурентів. У Лас-Вегасі два відрізки шляху (довжиною 2,7 км та глибиною 10 метрів) було прорито та повністю обладнано за $48,6 мільйона на замовлення місцевого виставкового центру. Але такі другорядні турботи як вивезення та утилізація будівельного сміття потенційно можуть збільшити витрати, якщо мережа почне масштабуватися.

Якщо тунелепрохідні машини можна буде використовувати повторно, розширення діаметру тунелів зможе окупитися найближчим часом.

Чому це важливо

Тунелі зі збільшеним діаметром зможуть розвантажити забиті транспортом дороги не лише міст, але і їхніх околиць. Так, наприклад, The Boring Company веде переговори з Каліфорнійським округом Сан-Бернардіно про будівництво нового тунелю. Він має з’єднати станцію вузькоколійки та міжнародний аеропорт в Онтаріо.

Крім того, на початку 2020-го компанія ввела в експлуатацію прохідницький щит третього покоління, що зветься Prufrock. Власна розробка компанії дозволить прокладати тунелі набагато швидше та ефективніше. Крім того, машина зможе одразу будувати  сегменти тунелів, встановлюючи арматуру та розгортаючи електромережу. Сподіваємося, ми й надалі бачитимемо нові інфраструктурні досягнення від пана Ілона.

Коменти

Павло

надання альтернатив приватному авто розвантажить вулиці – міський транспорт (в першу чергу трамваї), безпечна велоінфраструктура