А ви втомилися постійно бачити відретушовані фото в соцмережах? Норвезькі депутати, схоже, так. Нещодавно вони ухвалили поправки до закону про рекламу, які зобов’язують інфлюенсерів та маркетологів маркувати фотошоп на своїх фото.

Відтепер, якщо ви хоч трішки підправили форму тіла чи колір шкіри моделі, на фото треба додавати спеціальний логотип. Нововведення стосується всього, від збільшених губ до «нарощених» м’язів. Логотип, як і правки до закону, розробили на замовлення Міністерства у справах дітей та сім’ї.

Норвезькі цензори відстежуватимуть Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok та Twitter. За всі порушення штрафуватимуть.

Чому ухвалили закон?

Негативний вплив соцмереж у скандинавських країнах обговорюють вже давно. Там навіть з’явився термін «kroppspress», який дослівно перекладається як «тілесний тиск» – бажання відповідати стандартам краси. За даними Міністерства у справах дітей та сім’ї, значна частина норвезької молоді має занижену самооцінку й незадоволена власним тілом.

Ми сподіваємось, що маркування ретушованих фото зробить свій внесок і зменшить негативний вплив на молодь

К’єлл Інґольф Ропстад, міністр у справах дітей та сім’ї

Попри це, в міністерстві визнають, що не завжди можна зрозуміти, чи фото є відретушованим, чи ні. Цілком можливо, що інфлюенсери робитимуть пластичні операції, щоб обійти поправки.

Незадоволення власним тілом призводить до зменшення якості життя, частих стресів і анорексії.

А що каже наука?

Ми не знаємо, на які саме дані опирались норвежці. Але даних, відверто кажучи, немало. 2019 року Фонд психічного здоров’я випустив заяву, де йдеться про те, що кожен восьмий британець замислювався про самогубство. Причиною таких думок є незадоволення власним тілом.

ЗМІ завжди ідеалізували наше тіло, в цьому нічого нового немає. Проблема в тому, як часто люди бачать ці зображення тепер.

Марк Роуленд, виконавчий директор Фонду психічного здоров’я

Красиві тіла неспроста заполонили інтернет: коли ми не в настрої, ми більше витрачаємо. Це довели вчені з Бостонського університету ще в бородатому 2008-му. Сум змушує нас фокусуватися на собі й менше цінувати все, що ми маємо.

Вчені тоді зібрали дві групи людей. Одним показували щемне відео, в якому хлопець втрачає свого наставника. Іншим – наукпоп про Великий бар’єрний риф. Після відео учасникам пропонували купити воду за ціною, яку вони самі пропонували. Глядачі сумного відео давали за воду вчетверо більше аніж ті, хто дізнався щось нове про рифи.

Також читайте: Вкрадені дані клієнтів Volkswagen та Audi продаються на хакерському форумі

Коменти
Антитолераст

Вони здуріли, дійшовши до заборони ідеалізації форм тіла. І залишиться краса тільки під хіджабами в Афганістані й Ірані.