З операційною системою iOS 14.5, випущеною на початку цього року, користувачі iPad та iPhone мають змогу відмовитися від таргетингу та відстеження на сайтах і застосунках. Що вони масово й зробили: за даними аналітиків Branch, стеження соцмережі заборонили 75% користувачів. Це перериває конвеєр даних, що багато років підтримував індустрію цільової реклами.

Рекламодавці від цього не в захваті. Зокрема, рекламодавці Facebook – компанія більше не може надавати їм правдиві показники ефективності їхньої реклами. І хоча у Facebook запевняють, що працюють над новими функціями, які допоможуть заповнити втрату даних і потребують менше інформації для визначення успішності реклами – рекламодавці та медіапокупці б’ють на сполох.

Facebook отримує дані про купівлі, здійснені своїми користувачами, з більшості сайтів, і використовує їх, щоб зрозуміти склад цільової аудиторії того чи іншого продавця. Це дозволяє показувати рекламу цього продавця користувачам відповідного профілю – тобто схожій аудиторії.

Однак через відмову від відстеження й таргетингу компанії, що працюють у соцмережах, втрачають доступ до цих даних. Гіл Девід, один з медіапокупців у Run DMG, що витрачає майже 1 млн доларів щомісяця на рекламу для своїх клієнтів, заявив, що тепер дані щодо їхніх продажів суперечливі, і мають значну похибку, як порівняти з іншими сайтами. Інші медіапокупці підтверджують це, і кажуть, що дані з продажів у певних демографічних категоріях, приміром, серед техаських жінок або чоловіків середнього віку, якими раніше ділився Facebook, також більше недоступні. І тепер рекламодавець може платити за охоплення нецільової аудиторії, а це суттєво знижує ефективність реклами.

Що було добре у Facebook, так це можливість продавця бачити, хто купив його товари, і дізнаватися про поведінку цих покупців – на яких ще сайтах вони бувають, що ще роблять. Коли Facebook не бачить цих даних, він не може точно знайти «інших людей», що купили б подібний продукт.

Зак Стак, медіапокупець з Homestead Studio

Представник Facebook каже, що політика Apple підриває здатність компаній, особливо тих, що належать до малого бізнесу, використовувати свої рекламні бюджети ефективно і результативно.

Нові обмеження зумовлені діями Apple у власних інтересах. Ми вважаємо, що персоналізована реклама і конфіденційність користувачів можуть співіснувати.

Речник Facebook

Утім, проблеми Facebook, схоже, мало хвилюють компанію Apple, яка зробила конфіденційність основою свого маркетингу щодо iPhone, давши відчутну відсіч індустрії цифрової реклами. Упродовж багатьох років ця індустрія збирала велетенські масиви інформації, часом – напівприхованими способами. Слоган нової реклами iPhone «Оберіть, хто відстежує вашу інформацію… а хто – ні!» І зміни конфіденційності поширюються на всіх розробників застосунків, а не лише на Facebook, хоча соцмережа протестує проти них найактивніше.

Читайте також

Літературний редактор.

Коменти