Масштабне дослідження шістдесяти п’яти тисяч підприємців показало, наскільки важливим є емоційний інтелект у бізнесі. Вчені встановили, що здатність контролювати власні емоції та відчувати чужі відіграє навіть більшу роль, аніж рівень IQ. Результати були опубліковані у Strategic Entrepreneurship Journal. Про це пише PsyPost.

Загальні розумові здібності, з якими пов’язують вміння розв’язувати проблеми, надзвичайно важливі на звичайній роботі. Американські науковці припустили, що у підприємництві вміння розв’язувати проблеми відіграє меншу роль, як порівняти зі вмінням контролювати емоції. Річ у тім, що робота підприємця пов’язана з більшим стресом. Бізнесмени частіше стикаються з потребою встановлювати ділові контакти, переносити несподівані втрати та зберігати мотивацію в періоди злету і падінь. 

Серед моїх друзів-підприємців небагато розумників. Зате всі мають прекрасні соціальні навички та вміють поставити під контроль власні емоції й мислення заради досягнення мети.

Джаред Аллен, доцент Техаського технічного університету

Як досліджували емоційний інтелект

Вчені проаналізували понад сорок досліджень розумових здібностей і психологічних особливостей підприємців. При аналізі даних виявилось, що обидва чинники грають вирішальну роль у розвитку бізнесу. Однак розвинений емоційний інтелект все ж таки є більшою запорукою успіху, ніж знання. Майже дев’яносто відсотків успішних бізнесменів не вирізнялись високим рівнем IQ, а натомість були приємними співрозмовниками та контролювали свій емоційний стан.

Лише десять відсотків американських підприємців мали посередній емоційний інтелект і розвинені когнітивні здібності.
На жаль, ми не змогли перевірити взаємозв’язок між обома видами інтелекту в бізнесі. Цілком ймовірно, що поєднання обох якостей в одній людині може вивести його бізнес на геть новий рівень. Люди з високими розумовими здібностями працюють краще, коли не відчувають стресу, тому емоційний інтелект може допомогти їм розв’язувати життєві завдання.

Джаред Аллен, доцент Техаського технічного університету

Автори стверджують, що підприємці-початківці мають приділяти найбільшу увагу саме розвитку емоційного інтелекту. Особливо таким навичкам, як створення ділових мереж, підвищення здатності до навчання і контроль та розуміння емоцій.

Також читайте

Коменти