У класичній логіці є термін «пастка-22», що прийшов до нас із британської класичної літератури. Ним описують парадоксальну ситуацію, якої людина не може уникнути через суперечливість правил. В реальному житті його найкращий приклад це теза:

Як отримати доcвід роботи, якщо мені постійно відмовляють через брак досвіду роботи?

Завдяки масовому переходу фахівців, зокрема дизайнерів, на фриланс, подолати «пастку-22» стало трохи легше. Робота з дому чи коворкінгу стала популярнішою і прибутковішою. З іншого боку, успіх потребує «м’яких навичок», як-от комунікація з клієнтами англійською, грамотний тайм-менеджмент та здорова самооцінка.

Утім, в цій статті ми розповімо про платформи та біржі, на яких дизайнери-початківці зможуть водночас вдосконалювати «м’які навички» і заробляти перші гроші.

Upwork

Скріншот стартової сторінки Upwork

Скриншот стартової сторінки Upwork

Найпопулярніша англомовна платформа, завдяки якій виросла не одна сотня технологічних і креативних бізнесів. Замовлення генеруються щохвилини у форматі стрічки новин з фільтрами під програми чи навички. Реєструйтесь, ретельно заповнюйте профіль, додавайте найкращі елементи з портфоліо і подавайте заявки.

  • Необхідно підтвердити особистість за допомогою ID
  • 90% клієнтів – англомовні
  • Податися на проєкт коштує в межах $1/заявка

MasterBundles

Скріншот стартової сторінки MasterBundles

Скриншот стартової сторінки MasterBundles

MasterBundles (MB) заслуговує на окрему увагу українських дизайнерів-початківців. Це платформа для продажу дизайнів, у яку нещодавно інвестувала мультипродуктова  ІТ-компанія Boosta. Вона орієнтована і на професіоналів, і на початківців. Їхня бізнес-модель побудована на продажі “бандлів” – збірок дизайнів, які разом коштують в рази дешевше, аніж окремо.

На цій платформі початківці (навіть ті, що ніколи не працювали з маркетплейсами) можуть продавати свої дизайни у бандлах у кілька простих кроків:

  1. Зібрати тематичні дизайни в окремий архів. Наприклад: патерни для Гелловіну, набір рукописних шрифтів, або шаблони презентацій для пітч-деку.
  2. Завантажити їх на сайт через просту форму і вписати додаткову інформацію. Якщо не знаєте, яку ціну поставити – система допоможе.
  3. Якщо щось піде не так, або захочеться просто поспілкуватися з україномовним менеджером – можна написати листа. В них же можна дізнатися про трендові тематики та роботи.
  4. Протягом доби вашу роботу публікують і відкривають до продажу, або повертають на допрацювання помилок.
  5. З кожного продажу ви отримуєте 50%, і тільки-но назбираєте $50 – можете вивести хоч на PayPal, хоч на картку українського банку.
Ми забираємо в початківців одразу два бар’єри: ділова англійська та пошук перших клієнтів. Менеджери MB з самого початку допоможуть обрати сегмент ринку, поставити конкурентну ціну та оформити портфоліо.

На наступних етапах наші фахівці допомагають просувати роботи завдяки внутрішнім інструментам SMM, SERM, розсилкам та створенню відео-контенту. Дизайнерам залишається те, що вони вміють найкраще – творити.

Микола Токарев, СЕО @ MasterBundles

  • Найлегший старт для початківців, які хочуть заробляти
  • Платформа для створення власного портфоліо
  • Повноцінна підтримка з боку менеджерів на всіх етапах (навіть від СЕО!)

Creative Market

Скріншот стартової сторінки Creative Market

Скриншот стартової сторінки Creative Market

Ще один популярний майданчик, що позиціює себе як платформу з якісними цифровими продуктами. Особливо стане в пригоді ілюстраторам, які не до кінця розуміють, як оцінювати свою роботу. Creative Market дозволяє встановлювати власну ціну на усі роботи, демонструє аналітику відвідин сторінки та швидко погоджує дизайни до публікації.

  • Багатомільйонна мережа клієнтів
  • Можливість рекламуватися у безплатних підбірках
  • Зручно комунікувати з клієнтами

99designs

Скріншот стартової сторінки 99designs

Скриншот стартової сторінки 99designs

На цій платформі буде особливо цікаво тим, хто працює поза межами цифрового дизайну. Візитки, логотипи, фізичні продукти та повноцінні вебсайти – за всім цим замовники йдуть на 99designs, у пошуках фрилансерів. Платформа працює схоже з Upwork: клієнти надають бріф, обговорюють його з потенційними кандидатами та оплачують виконану роботу.

  • Перед початком роботи потрібно проходити верифікацію
  • Платформа вважається «преміум» з відповідними вимогами до дизайнерів
  • Будь-яка суперечка з проєкту вирішується протягом 48 годин

Fiverr

Скріншот стартової сторінки Fiverr

Скриншот стартової сторінки Fiverr

Вже котрий рік поспіль Fiverr маркетує себе як платформу, де професійний дизайн логотипу можна отримати за ціною від $5. На відміну від інших сервісів, тут не потрібно шукати замовлення – клієнти самі залишатимуть вам заявки. Утім, середня ціна за цифровий продукт на платформі вимірюється десятками доларів.

  • Сервіс бере 20% комісії з ваших продажів
  • Критично важливо швидко відповідати на повідомлення клієнтів
  • Успіх часто залежить від добре описаного профілю

Envato Market

Скріншот стартової сторінки Envato Market

Скриншот стартової сторінки Envato Market

Envato Market – ще один спосіб виставляти свої дизайн-послуги на продаж, замість пошуку клієнтів на фріланс-біржах. Майданчик підійде ілюстраторам, графічним дизайнерам та всім, хто працює з фізичними продуктами. Дизайнерам інтерфейсів та цифрових продуктів найліпше почати з Envato Elements: виставте на продаж свої дизайн-системи, UI-набори, презентації чи шаблони.

  • Не всі продукти одразу проходять багаторівневу модерацію
  • Багатотисячна авдиторія відвідувачів щодня
  • Необхідно сплачувати фіксований податок з продажів

Designhill

Скріншот стартової сторінки Designhill

Скриншот стартової сторінки Designhill

Designhill – це іноземна біржа, спрямована на продаж цифрових дизайнів. Як і на Upwork та інших фріланс-майданчиках, замовлення обираються на конкурсній основі. З одного боку, це означає, що добре заповнений профіль та велике портфоліо не гарантують швидких грошей. З іншого, є можливість потрапити на довгостроковий і добре оплачуваний проєкт.

  • Фіксована оплата за кожен цифровий продукт
  • Можна продавати готові дизайн-послуги за власною ціною
  • Замовники мають право на безліч правок з вашого боку

На завершення

Паралельно з пошуками роботи на біржах чи продажу дизайнів у бандлах, ми радимо дизайнерам-початківцям поступово «набивати око» на ресурсах типу Behance та Dribble. Окрім того, в пригоді початківцям стануть наступні книжки:

  • Дизайн звичних речей, Дон Норман
  • Опанувати складність, Дон Норман
  • Дизайн. Книга для недизайнерів, Робін Вільямс
  • Графічні стилі: від вікторіанців до хіпстерів, Стівен Геллер, Сеймур Кваст
  • А тепер спробуйте щось дивніше, Майкл Джонсон

Коменти