У класичній логіці є термін «пастка-22», що прийшов до нас із британської класичної літератури. Ним описують парадоксальну ситуацію, якої людина не може уникнути через суперечливість правил. В реальному житті його найкращий приклад це теза:
Як отримати доcвід роботи, якщо мені постійно відмовляють через брак досвіду роботи?
Завдяки масовому переходу фахівців, зокрема дизайнерів, на фриланс, подолати «пастку-22» стало трохи легше. Робота з дому чи коворкінгу стала популярнішою і прибутковішою. З іншого боку, успіх потребує «м’яких навичок», як-от комунікація з клієнтами англійською, грамотний тайм-менеджмент та здорова самооцінка.
Утім, в цій статті ми розповімо про платформи та біржі, на яких дизайнери-початківці зможуть водночас вдосконалювати «м’які навички» і заробляти перші гроші.
Upwork

Скриншот стартової сторінки Upwork
Найпопулярніша англомовна платформа, завдяки якій виросла не одна сотня технологічних і креативних бізнесів. Замовлення генеруються щохвилини у форматі стрічки новин з фільтрами під програми чи навички. Реєструйтесь, ретельно заповнюйте профіль, додавайте найкращі елементи з портфоліо і подавайте заявки.
- Необхідно підтвердити особистість за допомогою ID
- 90% клієнтів – англомовні
- Податися на проєкт коштує в межах $1/заявка
MasterBundles

Скриншот стартової сторінки MasterBundles
MasterBundles (MB) заслуговує на окрему увагу українських дизайнерів-початківців. Це платформа для продажу дизайнів, у яку нещодавно інвестувала мультипродуктова ІТ-компанія Boosta. Вона орієнтована і на професіоналів, і на початківців. Їхня бізнес-модель побудована на продажі “бандлів” – збірок дизайнів, які разом коштують в рази дешевше, аніж окремо.
На цій платформі початківці (навіть ті, що ніколи не працювали з маркетплейсами) можуть продавати свої дизайни у бандлах у кілька простих кроків:
- Зібрати тематичні дизайни в окремий архів. Наприклад: патерни для Гелловіну, набір рукописних шрифтів, або шаблони презентацій для пітч-деку.
- Завантажити їх на сайт через просту форму і вписати додаткову інформацію. Якщо не знаєте, яку ціну поставити – система допоможе.
- Якщо щось піде не так, або захочеться просто поспілкуватися з україномовним менеджером – можна написати листа. В них же можна дізнатися про трендові тематики та роботи.
- Протягом доби вашу роботу публікують і відкривають до продажу, або повертають на допрацювання помилок.
- З кожного продажу ви отримуєте 50%, і тільки-но назбираєте $50 – можете вивести хоч на PayPal, хоч на картку українського банку.
Ми забираємо в початківців одразу два бар’єри: ділова англійська та пошук перших клієнтів. Менеджери MB з самого початку допоможуть обрати сегмент ринку, поставити конкурентну ціну та оформити портфоліо.На наступних етапах наші фахівці допомагають просувати роботи завдяки внутрішнім інструментам SMM, SERM, розсилкам та створенню відео-контенту. Дизайнерам залишається те, що вони вміють найкраще – творити.
Микола Токарев, СЕО @ MasterBundles
- Найлегший старт для початківців, які хочуть заробляти
- Платформа для створення власного портфоліо
- Повноцінна підтримка з боку менеджерів на всіх етапах (навіть від СЕО!)
Creative Market

Скриншот стартової сторінки Creative Market
Ще один популярний майданчик, що позиціює себе як платформу з якісними цифровими продуктами. Особливо стане в пригоді ілюстраторам, які не до кінця розуміють, як оцінювати свою роботу. Creative Market дозволяє встановлювати власну ціну на усі роботи, демонструє аналітику відвідин сторінки та швидко погоджує дизайни до публікації.
- Багатомільйонна мережа клієнтів
- Можливість рекламуватися у безплатних підбірках
- Зручно комунікувати з клієнтами
99designs

Скриншот стартової сторінки 99designs
На цій платформі буде особливо цікаво тим, хто працює поза межами цифрового дизайну. Візитки, логотипи, фізичні продукти та повноцінні вебсайти – за всім цим замовники йдуть на 99designs, у пошуках фрилансерів. Платформа працює схоже з Upwork: клієнти надають бріф, обговорюють його з потенційними кандидатами та оплачують виконану роботу.
- Перед початком роботи потрібно проходити верифікацію
- Платформа вважається «преміум» з відповідними вимогами до дизайнерів
- Будь-яка суперечка з проєкту вирішується протягом 48 годин
Fiverr

Скриншот стартової сторінки Fiverr
Вже котрий рік поспіль Fiverr маркетує себе як платформу, де професійний дизайн логотипу можна отримати за ціною від $5. На відміну від інших сервісів, тут не потрібно шукати замовлення – клієнти самі залишатимуть вам заявки. Утім, середня ціна за цифровий продукт на платформі вимірюється десятками доларів.
- Сервіс бере 20% комісії з ваших продажів
- Критично важливо швидко відповідати на повідомлення клієнтів
- Успіх часто залежить від добре описаного профілю
Envato Market

Скриншот стартової сторінки Envato Market
Envato Market – ще один спосіб виставляти свої дизайн-послуги на продаж, замість пошуку клієнтів на фріланс-біржах. Майданчик підійде ілюстраторам, графічним дизайнерам та всім, хто працює з фізичними продуктами. Дизайнерам інтерфейсів та цифрових продуктів найліпше почати з Envato Elements: виставте на продаж свої дизайн-системи, UI-набори, презентації чи шаблони.
- Не всі продукти одразу проходять багаторівневу модерацію
- Багатотисячна авдиторія відвідувачів щодня
- Необхідно сплачувати фіксований податок з продажів
Designhill

Скриншот стартової сторінки Designhill
Designhill – це іноземна біржа, спрямована на продаж цифрових дизайнів. Як і на Upwork та інших фріланс-майданчиках, замовлення обираються на конкурсній основі. З одного боку, це означає, що добре заповнений профіль та велике портфоліо не гарантують швидких грошей. З іншого, є можливість потрапити на довгостроковий і добре оплачуваний проєкт.
- Фіксована оплата за кожен цифровий продукт
- Можна продавати готові дизайн-послуги за власною ціною
- Замовники мають право на безліч правок з вашого боку
На завершення
Паралельно з пошуками роботи на біржах чи продажу дизайнів у бандлах, ми радимо дизайнерам-початківцям поступово «набивати око» на ресурсах типу Behance та Dribble. Окрім того, в пригоді початківцям стануть наступні книжки:
- Дизайн звичних речей, Дон Норман
- Опанувати складність, Дон Норман
- Дизайн. Книга для недизайнерів, Робін Вільямс
- Графічні стилі: від вікторіанців до хіпстерів, Стівен Геллер, Сеймур Кваст
- А тепер спробуйте щось дивніше, Майкл Джонсон