19 з 20 найпопулярніших християнських сторінок Facebook, чиєю аудиторією є здебільшого громадяни США, вели з-за кордону східноєвропейські тролі. Такі дані наводить MIT Technology Review – журнал Массачусетського Технологічного інституту, зазначаючи, що широке розповсюдження дезінформації та провокаційного контенту у Facebook досягається скоординованими зусиллями іноземних професіоналів.

Так звані «фабрики тролів», що базуються переважно в Македонії та Косово, виявилися особливо успішними в боротьбі з американськими християнами. Загальна аудиторія їхніх християнських сторінок у Facebook налічує майже 75 млн користувачів, що удвадцятеро більше, аніж наступна за величиною християнська сторінка у Facebook.

Цікаво, що людям, які бачили повідомлення з «тролівських» груп, насправді навіть не подобалися ті сторінки, з яких вони надходять. Алгоритм Facebook, спрямований на залучення аудиторії, просто надсилав людям те, що, на його «думку», вони хочуть бачити. Дослідження довели, що спірні, провокативні пости охоплюють більшу аудиторію, і тролі використовують це у власних інтересах.

2020 року, напередодні президентських виборів у США, Facebook провела дослідження, яке довело, що цільовою аудиторією цих фабрик тролів була та сама, якою 2016 року намагалася маніпулювати Росія. І, хоча у Facebook знали й про фабрики тролів, і про їхні маніпуляції, належних заходів протидії цьому впливу вжито не було.

Наша платформа надала найбільший голос у християнській американській спільноті жменьці поганих акторів, які, судячи з їхніх методів роботи з медіа, ніколи не були в церкві

Джефф Аллен, автор звіту, колишній старший фахівець з даних у Facebook

Ступінь впливу таких сторінок на американське суспільство визначити важко, однак безумовно, такий вплив є. Християнські пастори збирають своїх парафіян щонайчастіше раз на тиждень, у неділю з ранку. Facebook доступний 24/7, і, окрім формування «тролівської теології», є ще ризик того, що справжні пастори можуть мимохіть використовувати недоброякісний християнський контент.

Чи гострою є ця проблема зараз, 2021-го року, також невідомо, але, з огляду на відсутність серйозних публічних спроб протидіяти тролям, вони майже напевне зберігають свій вплив.

Це ненормально. Це шкодить нам. Ми уповноважили фальшивих акторів накопичувати величезну кількість підписників задля переважно невідомої нам мети

Джефф Аллен

Читайте також

Літературний редактор.

Коменти