Соцмережа OnlyFans відома завдяки аматорській (і не зовсім) порнографії, що збирає гігантські пожертви від поціновувачів. Віднедавна туди додалася і Віденська рада з туризму, яка об’єднує всі музеї австрійської столиці. Установа публікуватиме роботи зі своїх фондів, що були заблоковані в інших соцмережах через зображення оголених тіл чи сексуальний вміст.

Серед заблокованих зображень є фото статуетки Віллендорфської Венери, віком у 25 тисяч років. Кілька років тому Facebook видалив її зі сторінки Віденського природознавчого музею. Алгоритм позначив зображення як порнографічне.

Хоча оголені тіла заборонені в основних соцмережах, іноді там роблять винятки. До прикладу, Instagram та Facebook дозволяють зображення оголених грудей в контексті грудного вигодовування, протесту, пологів й інших ситуацій, пов’язаних зі здоров’ям. Проти мистецтва соцмережі теж нічого проти не мають.

Здавалося б, ну що може піти проти правил, які затвердив сам Марк Цукерберг? Однак, картини та скульптури нажили куди сильнішого ворога – штучний інтелект. Кремнієві мізки навчились виявляти статеві органи, але мають явні проблеми з розумінням контексту. Тому без жодних вагань цензурують усе, що підозрюють у розбещенні дітей.

У нас немає антитехнологічного порядку денного. Таким чином ми хочемо привернути увагу до ролі штучного інтелекту і алгоритмів у мистецтві

Норберт Кетнер, керівник Віденської ради з туризму

Мистецтво проти алгоритму

Кетнер відзначає особливу залежність сучасних молодих художників від штучного інтелекту в соцмережах. На його думку, це мимоволі призводить до самоцензури. Таким чином алгоритм впливає на наш культурний внесок вже сьогодні.

2016 року данська політикиня не змогла опублікувати фото скульптури русалоньки через те, що “на ньому надто багато відкритої шкіри”.

Це не вперше Віденська рада з туризму протестує проти заборони мистецьких зображень оголених тіл в соціальних мережах. 2017-го рада зверталась до інших міст з пропозицією розміщувати рекламу з картинами Еґона Шіле. Цей художник початку минулого століття відомий експресивними зображеннями оголених людей.

Політики вважали зображення вкрай відвертими, тому у Лондоні, Нью-Йорку, Кельні та багатьох інших міста з’явились зацензуровані зображення картин Шіле. На них писали: “Вибачте. Минуло століття, але все ще надто сміливо”.

Також читайте

Коменти