Занепад «Яндекса», який позиціонувався як «російська версія Google», є втіленням економічних і культурних проблем, спричинених вторгненням росії в Україну. Про це йдеться в матеріалі The New York Times.

Ще на початку цього року «Яндекс» домінував у системі веб-пошуку, доставці продуктів і сервісі таксі, активно розширював сферу охоплення цими послугами в інших країнах. Зокрема, сервіс набирав оберти в Кот-д’Івуарі, Норвегії, Узбекистані, Великій Британії, Франції, Ізраїлі і навіть США. В компанії було 18 тисяч співробітників. Її вартість в листопаді минулого року складала 31 мільярд доларів.

Після російського вторгнення в Україну вартість компанії впала нижче 7 мільярдів доларів через вихід західних інвесторів і введення урядами країн цивілізованого світу санкцій. Як наслідок, «Яндекс» примушений був закрити сервіси доставки їжі в Європі й Америці і зітнувся з безліччю інших проблем.

Спричинені вони тим, що популярність «Яндекса» була великою мірою заснована на довірі громадськості. Однак із початком війни кремль увів жорстку цензуру над сервісом новин «Яндекса», який тепер старанно розповсюджує російську дезінформацію і приховує  справжній хід подій в Україні. Користувачі навіть відзначають, що давній слоган «Яндекс. Ви можете знайти все», можна тепер відредагувати, змінивши його на «Яндекс. Знайти можна все, крім правди», або «Яндекс. Можна знайти все, крім совісті».

Колишні й нинішні співробітники компанії на умовах анонімності зазначають, що зараз «Яндекс» намагається маневрувати між вимогами кремля і категоричним неприйняттям західними урядами й інвесторами російської війни й кремлівської пропаганди. На всі закиди в поширенні дезінформації компанія відповідає, що руки в неї зв’язані російським законодавством і вона просто хоче забезпечити засоби для існування своїм співробітникам.

Раніше стало відомо, що «Яндекс» планують розділити на російську і міжнародну компанії.

Також з’явилася інформація, що материнська компанія російського «Яндекса» Yandex N.V., зареєстрована у Нідерландах, призупиняє інвестиції до рф та інших країн. Причиною цього стала «геополітична напруженість» і наслідки санкцій проти росії. Також компанія змушена була відкликати свій прогноз на поточний рік.

Також ми повідомляли, що «Яндекс» продає два своїх сервіси компанії VK.

Коменти