Соціальні мережі, зокрема,  Facebook, Instagram і Twitter, здатні отримувати інформацію про 52% сторінок, які відвідують інтернет-користувачі. Такий висновок представили фахівці з Німецького інституту економічних досліджень (DIW Berlin) та університетів Цюріха, Лозанни та Єля.

Дослідники вивчили дані майже 5000 тисяч користувачів. Вони мали на меті дізнатися на прикладі Facebook,  які відомості теоретично спроможні зберігати онлайн-платформи. Як виявилося, інструменти, які використовують платформи, здатні відстежити, що робила людина протягом приблизно 40% часу, що його проводить в інтернеті.

З огляду на те, що компанії практично не розкривають жодної інформації щодо того, які алгоритми вони використовують, жоден із нас не може з упевненістю стверджувати, які дані насправді зберігаються та використовуються. Проте наше дослідження засвідчує, що технічна база для спостереження за більшою частиною інтернет-активності доступна на онлайн-платформах.

Науковий співробітник відділу компаній та ринків DIW Berlin Ханнес Ульріх

Дослідження засвідчило: алгоритми соцмереж стежать за активністю користувачів, незалежно від того, чи мають вони обліковку. Для цього соцмережі використовують так звані трекери, завантаження яких відбувається автоматично.

Facebook здатний відстежувати сторінки, які відвідують зареєстровані користувачі, але певні висновки соцмережа спроможна робити і щодо звичайних відвідувачів.  За оцінками дослідників, соціальна мережа вміє з точністю до 65% визначати стать, вік, освіту чи інші демографічні характеристики тих, хто не має в ній обліковок. Цієї інформації цілком достатньо, щоби створити споживчі профілі, які згодом дозволять пропонувати таргетовану рекламу.

Нагадаємо, штучний інтелект Meta під назвою NLLB-200 тепер уміє перекладати з 200 мов. Це не лишень європейські мови, а й рідкісні мови Азії та Африки.

Коменти