Щоб вибрати виконавця для того чи іншого проекту, потрібно врахувати багато чинників. Кельвін Кокс намагається визначити основні чинники, що впливають на вибір виконавця.

Ринок дизайну процвітає, і величезний попит народжує не меншу пропозицію. Тепер завдяки інтернету можна вибирати дизайнера з сотень тисяч варіантів різних як за якістю, так і за ціною. Вибрати, з ким співпрацювати стає досить складно, до того ж це зазвичай вимагає все більшого часу, особливо якщо ви шукаєте нового виконавця, з яким раніше не доводилося працювати.

Традиційно робота з фрілансерами обходиться дешевше, але прийнято вважати, що це менш надійно, ніж замовляти дизайн у великих дизайнерських бюро. У той же час якість і надійність не завжди виправдовуються значними сумами, які можуть попросити за свою роботу гіганти галузі.

Отже, пропоную оцінити вигоди співробітництва з невеликими студіями дизайну і вільними дизайнерами.

Амбіційність

Зазвичай фрілансери або дизайнери в невеликих студіях — це молоді і амбітні люди. Вони часто сповнені ідей для творчості і бажання самореалізуватися. Знаю безліч прикладів, коли вони роблять безкоштовно цікаві їм проекти, наприклад, на соціальні теми. І зовсім не заради реклами, а просто намагаючись змінити щось на краще.

У великих же компаніях простіше зустріти «дизайн-монстрів» — досвідчених хлопців за тридцять з купою грамот і нагород, які не скажуть точно, який це по рахунку їх проект, зате зроблять його нітрохи не гірше попереднього. Але і навряд чи краще.

Робота на ім’я

Фрілансери, які тільки що почали завойовувати собі ім’я, часто намагаються видати приголомшливий результат. І все тільки щоб їх помітили. Багато відомих замовників користуються цим, отримуючи продукт відмінної якості практично за копійки.

Нонсенс в тому, що залишаються задоволені обидві сторони: фрілансер кладе в портфель роботу для відомої фірми, а фірма отримує недорогий і хороший дизайн. Цей принцип роботи діє найчастіше на початку творчого шляху дизайнера, бо згодом він все більше починає цінувати свій час і сили.

Швидка робота

Фрілансери і невеликі студії зацікавлені якнайшвидше закінчити проект, щоб взятися за наступний. Суми замовлень тут зазвичай невеликі, тому добробут виконавців може прямо залежати від кількості виконаних проектів за місяць. Так що проект, який міг би виконуватися півроку, фрілансер намагатиметься закрити за місяць. Головне — стежити, щоб при цьому не страждала якість.

Доступність

Ви можете застати дизайнерів на роботі як в традиційно робочий час, так і в неділю вранці або в середу вночі. Особливо це стосується фрілансерів. І можна бути впевненими, якщо суботнім ранком вам в голову прийде якесь нововведення, то щоб поділитися ним з дизайнером великої контори, доведеться чекати до понеділка. Люди в офісах, особливо в великих компаніях, не прагнуть затримуватися до ночі. Я про дизайнерів, а не про кар’єристів.

Цього не було в ТЗ

Якщо потрібні якісь правки, які не враховані в техзавданні, то фрілансер з більшою ймовірністю внесе їх до макету. З боку великих контор такої лояльності очікувати не слід. Тут вам по-перше пред’являть ТЗ і договір, а по-друге, виставлять новий рахунок за додаткову роботу.

Але чим більш досвідчений фрілансер, тим він краще розуміє, що час, витрачений безкоштовно, він може приділити платному проекту, тому потрібно знати міру, і якщо правки великі, то подумати про збільшення бюджету.

Інноваційність

Фрілансери охочіше працюють з новими технологіями, експериментують і шукають нові знання. Можливо, саме цим можна пояснити, що ми можемо часто зустріти фрілансерів, які крім дизайну сайтів займаються поліграфією, іконками й програмують на php.

Як приклад, можна привести дизайнерів, які працюють з Go. Попит стимулював багатьох фрілансерів вивчати цю мову. Два роки тому багато великих студії шукали серед вільних працівників таких фахівців, пропонуючи їм великі зарплати.

Хороші стосунки

Якщо ви замовляли дизайн сайту у фрілансера, і він вас не підвів, то коли знадобиться макет нового розділу, ви з великою ймовірністю зверніться саме до нього. Якщо ж ви працювали з великою компанією, то ймовірність того, що з вами буде знову працювати той же дизайнер, що і минулого разу, невелика. Швидше за все, він буде зайнятий іншим проектом і доведеться довго чекати. А швидше за все вам запропонують іншого працівника.

У разі роботи з фрілансером або невеликий студією, ви можете розраховувати, що не доведеться двічі пояснювати суть роботи, побажання до стилю і виконання, а просто попросите його продовжити розпочате.

Не забувайте, що у обох видів співпраці є як свої плюси, так і свої мінуси. Рекомендую також почитати статтю «7 причин, чому краще замовляти дизайн у великого дизайнерського бюро, ніж у фрілансерів»:

7 причин, чому краще замовляти дизайн у великих дизайн-бюро, ніж у фрілансерів

Коменти