Поява штучного інтелекту пришвидшила його використання в різних сферах, зокрема в журналістиці.

JournalismAI опублікував звіт дослідження, у якому є точка зору «понад 120 редакторів, журналістів, технологів і медіа-мейкерів із 105 малих і великих редакцій у 46 країнах». JournalismAI не стверджує, що опитування є репрезентативним для всієї світової галузі, але воно може описати те, як медіа-ринок використовує нові технології.

Серед респондентів більше 75 відсотків використовували штучний інтелект у ланцюжку збору новин, виробництва та розповсюдження. Більше половини назвали підвищення ефективності та продуктивності як причину його використання — в ідеалі ШІ може автоматизувати монотонні та повторювані завдання.

Близько третини респондентів висловили надію, що технології штучного інтелекту допоможуть їм охопити ширшу аудиторію, персоналізувати читацький досвід і посилити залучення аудиторії.

У той же час більше 60 відсотків респондентів були стурбовані етичними наслідками інтеграції штучного інтелекту з точки зору редакційної якості та інших аспектів журналістики, таких як точність, справедливість і прозорість.

За результатами опитування, 90%  редакцій вже використовують ту чи іншу форму штучного інтелекту для виробництва новин, 80 відсотків для розповсюдження новин і 75 відсотків для збору новин.

Завдання збору новин включають автоматичне шифрування та переклад, вилучення тексту із зображень, аналіз веб-сторінок або використання автоматизованих інструментів підсумовування.

Виробництво новин може включати переклад статей на інші мови, вичитку, написання заголовків або повних статей.

Розповсюдження включає в себе використання оптимізації пошукових систем, керовану штучним інтелектом, а також такі речі, як адаптація контенту до конкретної аудиторії.

Незважаючи на те, що більшість респондентів стурбовані наслідками впровадження інструментів штучного інтелекту, лише близько третини з них сказали, що їхня організація має стратегію штучного інтелекту або зараз її розробляє.

Коменти