З’ясувалося, що Google платить 36% своїх доходів від пошукової реклами, щоб його пошукова система була за замовченням встановлена у браузері Apple.

Ця угода довгий час була таємною, адже Google вважав, що це «підірвало б конкурентоспроможність Google по відношенню як до конкурентів, так і до інших контрагентів». Її оприлюднив професор економіки університету Чикаго Кевін Мерфі під час його показань від імені Alphabet в рамках судового розгляду, ініційованого Міністерством юстиції США.

Міністерство юстиції звинуватило Google у використанні своїх ресурсів для підтримки домінування на ринку. У випадку Apple це призводить до того, що пошук Google встановлено стандартним у Safari на пристроях iPhone, iPad та Mac.

Досі незрозуміло, скільки точно становить частина прибутку Google від пошукової реклами, яка надходить від Safari, але було оприлюднено кілька оцінок. Statista повідомила, що дохід Google від реклами склав 224 мільярди доларів у 2022 році, і на основі цього Engadget підрахував, що Apple, ймовірно, отримає десятки мільярдів доларів за розміщення Google за замовчуванням у Safari.

Нагадаємо, десятки штатів подали на Meta до суду через шкоду для молоді.

Коменти