Непублічне рішення зі скасування розробки електрокара від Apple, на який споживачі дарма чекали понад 10 років, ухвалили головний операційний директор компанії Джефф Вільямс та віцепрезидент Кевін Лінч. Подейкують, що для 2000 співробітників, залучених до проєкту «Титан», ця новина була мов грім серед ясного неба; дехто з них перейде до відділу ШІ, робота над яким стане новим пріоритетом для компанії. На кілька сотень інженерів апаратного забезпечення та дизайнерів автомобілів, найімовірніше, чекають звільнення, але скількох звільнять – наразі невідомо.

Над електромобілем у Apple почали працювати ще 2014 року, прагнучи створити повністю автономний електрокар із салоном, як у лімузина, та голосовою навігацією. Але з самого початку все пішло шкереберть. Apple кілька разів змінювала керівництво команди та стратегію. Лінч і Вільямс взяли на себе управління цим проєктом кілька років тому, після відходу Дуга Філда, який став старшим керівником у Ford Motor Co, але й це не допомогло. Проблеми виникли з технологією автономного керування, яку компанія роками випробовувала в таємниці, близькій до державної.

Зрештою Apple зіткнулася зі стагнацією на ринку електромобілів – як і майже всі автовиробники. Продажі упали, бо високі ціни й відсутність зарядної інфраструктури відлякують пересічних покупців від «чистих» електрокарів; у найкращому разі вони купують гібриди. Тож, з огляду на це і на постійне збільшення витрат у межах проєкту, який так і «не вистрелив», Apple вирішила більше не переносити дату випуску авто, а взагалі попрощатися з мрією про «яблучний» електромобіль і спрямувати ресурси на генеративний штучний інтелект. Інформація про це була позитивно сприйнята інвесторами: у вівторок вартість акцій Apple зросла приблизно на 1%, до $182,63.

Ілон Маск відреагував на цю новину твітом зі смайлами.

Літературний редактор.

Коменти