Новий закон ЄС про цифрові послуги (DSA), що набув чинності цього місяця, містить суворі вимоги щодо модерації контенту на дуже великих платформах – із понад 45 млн користувачів. Усього до них зараховано 19 різноманітних платформ – соціальні мережі Facebook, TikTok, Х (Twitter), Instagram, Snapchat, відеосервіс YouTube, сервіси Google, Вікіпедія тощо. Потрапив у цей перелік і міжнародний сайт електронної комерції AliExpress (під орудою китайського технологічного гіганта Alibaba) – і саме щодо нього Єврокомісія розпочала офіційне дослідження.

ЄС звинувачує AliExpress у поширенні порнографічного та іншого незаконного контенту, що, на думку Єврокомісії, свідчить про потенційні проблеми з модерацією. Додатково Єврокомісія перевірить, чи дотримується AliExpress власних умов обслуговування, зокрема, щодо торгівлі небезпечними для здоров’я людей продуктами або підробленими ліками (звісно ж, офіційно такі продажі заборонені). У разі підтвердження звинувачень на компанію можуть накласти штраф у розмірі до 6 % від її світового річного товарообігу.  

Представник AliExpress запевнив, що компанія «співпрацювала і надалі співпрацюватиме з відповідними органами влади, щоб переконатися, що вона дотримується всіх застосовних стандартів, бо прагне створити безпечний ринок для всіх споживачів». Це вже третє офіційне розслідування у межах DSA, після проваджень, відкритих щодо TikTok і соціальної мережі Маска X.   

Літературний редактор.

Коменти