Торік у листопаді компанія Meta запустила безрекламну передплату на своїх платформах Instagram і Facebook. Поштовхом стала критика з боку ЄС щодо правових підстав збирання й обробки даних користувачів, згідно з якими пропонувалася таргетована реклама. Розрахунок був простим – хочеш, щоби твої дані не збирали, не обробляли, і взагалі не показували тобі рекламу – плати. Початково йшлося про 9,99 євро щомісяця за один акаунт. Однак користувачам такий метод захисту особистої інформації не сподобався – дехто називав це «димовою завісою», за якою збір даних триває, дехто – вибором без вибору, а деякі групи захисту прав споживачів просто подали до суду, стверджуючи, що схема «Погоджуйся або плати» порушує їхню свободу вибору. 

На нещодавніх слуханнях у Європейській комісії юрист Meta Тім Ламб заявив, що компанія знизить ціну на передплату до 5,99 євро щомісяця за один акаунт і до 4 євро за кожен додатковий обліковий запис, позиціювавши це як поступку «для досягнення стабільності» у суперечці з органами захисту даних. Ламб назвав оголошену ним ставку «найнижчою, яку будь-яка розумна людина мусить платити за послуги такої якості» і висловив сподівання на «швидке розв’язання регуляторної невизначеності».

Утім, прикрі експерти з кібербезпеки все одно лишилися незадоволені – вони наголошують, що подібний підхід фактично унеможливлює онлайн-конфіденційність, і що базові права – як-от право на голосування чи право на захист особистої інформації – мають лишатися безплатними і доступними всім. У другому епізоді першого сезону серіалу «Чорне дзеркало», що називається «П’ятнадцять мільйонів нагород», головний герой періодично чує: «У вас бракує грошей, щоб відмовитися від реклами». Схоже, керівництво Meta сприйняло це як спонукання до дії – або це просто улюблена їхня серія.    

Літературний редактор.

Коменти