Дослідники з Бельгії три роки навчали ШІ пивоварству – і успішно. Професор Кевін Верстрепен з університету KU Leuven, що керував дослідженням, сказав, що штучний інтелект може допомогти розібратися в складних взаємозв’язках, пов’язаних зі сприйняттям людиною ароматів. Верстрепен і його колеги проаналізували хімічний склад 250 комерційних бельгійських сортів пива 22 різних типів, як-от лагери, елі, фруктове пиво, дункель, елі блонд та безалкогольне пиво. Досліджувалися вміст алкоголю, pH, концентрація цукру, а також вміст і концентрація понад 200 різних ароматичних сполук, зокрема, складних ефірів, що виробляються дріжджами, і терпеноїдів з хмелю. 

Пиво, як і більшість харчових продуктів, містить сотні різних ароматичних молекул, які вловлюються нашим язиком і носом, а потім наш мозок об’єднує їх в одну картинку. Однак сполуки взаємодіють одна з одною, тому те, як ми сприймаємо одну, також залежить від концентрації інших.

Дегустаційна комісія з 16 учасників відібрала та оцінила кожен з 250 сортів пива за 50 різними характеристиками (включно зі смаком хмелю, солодкістю і кислотністю) – на що пішло аж три роки. Також дослідники зібрали 180 000 відгуків про різні сорти пива з онлайн-платформи споживчих відгуків RateBeer. Потім, використовуючи різні набори даних, команда побудувала ШІ-моделі, засновані на машинному навчанні, для прогнозування смаку пива, і використала отримані результати для покращення комерційних пивних рецептів. Результати дегустації показали, що добавки, запропоновані ШІ, покращили показники солодкості, щільності й загальну оцінку пива; особливо вдалим у ШІ «вийшов» безалкогольний напій.

Утім, хай які успіхи демонструє ШІ в галузі пивоваріння – без майстрів-броварів усе одно не обійтися. Саме завдяки майстерності людини з води, солоду і хмелю виходить той самий, відомий ще з давніх-давен відсвіжний напій, що недарма зветься «рідким хлібом». 

Літературний редактор.

Коменти