Під час пандемії COVID-19 перебувати на зв’язку 24/7 стало звичним не лише для медиків чи пожежників, а буквально для всіх і всюди. Утім, пандемія скінчилася, а ось така практика, на жаль, ні. Вочевидь, керівникам припала до душі можливість загадувати роботу підлеглим цілодобово, попри те, що це шкодить психологічному і фізичному здоров’ю останніх, а продуктивність праці, всупереч очікуванням, аж ніяк не покращує. Покласти край такій політиці узялися каліфорнійські законодавці. Їхній законопроєкт, поданий ще у лютому 2024 року, пропонує заборонити керівникам турбувати співробітників у неробочий час, якщо не йдеться про надзвичайну ситуацію, а підлеглим – дозволяє ігнорувати такі дзвінки.   

Зараз люди завжди на зв’язку і ніколи не відключаться. Проблема, яку ми маємо нині – це сіра зона, де від працівника очікують, що він відповідатиме весь час, коли на папері він працює з 9 до 17-ї.

Дія законопроєкту №2751, у разі, якщо він стане-таки законом, поширюватиметься і на державні, і на приватні підприємства; згідно з ним, керівники фірм усіх форм власності мають надавати працівникам «право відключатись від зв’язку» у неробочий час. Закон міститиме деякі винятки для надзвичайних ситуацій або змін у розкладі. За словами представника округу Сан-Франциско, «це не означає, що люди не можуть працювати довше, чи що їм заборонено укладати контракт про роботу за викликом, але це має бути чітко прописано».

Наразі законопроєкт перебуває в Комітеті Асамблеї з питань праці та зайнятості, де його вже двічі розглядали й вносили зміни. Після третього, фінального читання, його передадуть на розгляд до Сенату штату Каліфорнія. Подібні закони діють у деяких країнах ЄС. На початку лютого 2024 року про розгляд схожого законопроєкту оголосила й Австралія. Тамтешній прем’єр-міністр Ентоні Альбанезе заявив: «Той, кому не платять за 24 години роботи, не мусить бути на зв’язку цілодобово».

Літературний редактор.

Коменти